• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49572
+
-

اعضای شورای شهر از عملکرد یک‌سال و ‌نیمه دفاع کنند

شورای ضدفساد


معصومه مهدیانی/ خبرنگار
اواخر سال گذشته بود که رئیس شورای شهر تهران در سخنانش عنوان کرد که «انتظارات مردم را به‌طور کامل برآورده نکردیم».  محسن هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته بار دیگر اظهارنظر قبلی خود را تکرار کرده و گفت: «مردم در انتخابات۱۳۹۶، با آرایی بی‌سابقه و حدودا ۳برابر دوره‌های قبل نمایندگان خود در شورا را انتخاب کردند، اما توقعات مردم تاکنون برآورده نشده است.»

آقای هاشمی متواضعانه شکسته‌نفسی کرده‌اند
ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت و محیط‌زیست
تا‌کنون هیچ نظرسنجی‌ای درخصوص عملکرد شورای پنجم نسبت به شوراهای قبلی انجام نشده است. اما باید عنوان کرد که شهر تهران مشکلات بسیار پیچیده‌ای دارد و انتظارات مردم هم بالا است. معتقدم که نمی‌توان ظرف مدت 1.5سال معجزه کرد و مشکلات کلانشهر تهران را حل کرد. متأسفانه بسیاری از برنامه‌های مدیریت شهری به‌دلیل مشکلات اقتصادی کند و یا متوقف شده است. اما شورای پنجم در طول این مدت کارهای بزرگی انجام داد. شفاف‌سازی‌ انجام شده و جلوی گسترش فساد و رشوه‌خواری را گرفته و مانع از فروش باغات تهران شده است. ازهمین‌رو ست که می‌گویم آقای هاشمی شکسته نفسی کرده‌اند.

حضور مردم در تصمیم‌سازی‌ها میسر نشده است
شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل
منظور آقای هاشمی این بوده که به‌رغم تلاشی که شورای شهر در طول این مدت انجام داده، هنوز نتوانسته مطالبات مردم و انتظارات‌شان را برآورده کند. تغییر 3شهردار در پایتخت که خارج از اختیارات شورا بوده، موجب شده تا زمان طولانی از شورای شهر گرفته شود. شورای پنجم در حوزه شفاف‌سازی و بحث اولویت‌بندی بسیار خوب عمل کرده است. به‌نظرم در فرصت 1.5ساله‌ای که 25درصد از زمان شورا در آن سپری شده، حضور مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های شهری هنوز میسر نشده است.

نتوانستیم تمام مطالبات مردم را محقق کنیم
حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی
اظهارنظر آقای هاشمی از موضع رئیس شورای شهر بوده است و این طبیعی است که رئیس یک مجموعه‌ از فعالیت‌های مثبت خود تعریف نکند.

 ما خواستیم به‌طور کامل مطالبات مردم را محقق کنیم ولی مشکلات و موانع مانع از این کار شد. خوشبختانه در بخشی از مطالبات مردم که عدالت‌محوری و تحقق حقوق شهروندی بوده بسیار خوب عمل کرده‌ایم و توانستیم این روند را در شهرداری جاری کنیم. امیدواریم در فرصت 2ساله باقیمانده بتوانیم تمام خواسته‌های مردم را محقق کنیم. از همین رو جمله آقای هاشمی را اصلاح می‌کنم و می‌گویم که ما فقط نتوانستیم تمام مطالبات مردم را محقق کنیم ولی در بخشی از آنها موفق بوده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :