• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 11 اسفند 1397
کد مطلب : 49516
+
-

بوشهر؛ پیش به سوی گردشگری 2022

24 روستای استان و 2 منطقه عشایری به عنوان مقاصد گردشگری نوروز معرفی شدند

گردشگری
بوشهر؛ پیش به سوی گردشگری 2022

مجید رضایی‌|  بوشهر - خبرنگار:


نوروز گذشته، بوشهر رتبه سوم گردشگرپذیری را در بین استان‌های کشور بعد از مازندران و گیلان به خود اختصاص داد. جذب و استقبال از این میزان گردشگر، نشان‌دهنده توجه به زیرساخت‌های گردشگری و توریستی در این استان است. 

برخورداری بوشهر از آب و هوای معتدل در فصول پاییز و زمستان، چشمه‌های آب معدنی، سواحل بکر و زیبای خلیج فارس، جزیره‌های متعدد، تالاب‌های کم‌نظیر و ارزشمند، پوشش گیاهی نواحی گرمسیری، جانوران خاص مناطق خشکی و دریایی افزون بر جاذبه‌های تاریخی و اجتماعی موجود در چهارگوشه دیار مرزداران استعمارستیز همگی دست به دست هم داده‌اند تا گردشگران و بازدیدکنندگان در همه ایام سال، این استان جنوبی کشور را برای تفریح و گردشگری انتخاب کنند. 

مسئولان استان بوشهر درصددند در قالب یک برنامه جامع و مدون با اجرای طرح گردشگری «بوشهر؛ توریسم 2022» گام مهمی برای توسعه گردشگری در این استان بردارند. بر همین اساس در گام اول اجرای این طرح، اقدامات زیربنایی در این استان شکل گرفت و 24 روستا و 2 منطقه عشایری به عنوان مقاصد گردشگری در نوروز 98 معرفی شد. 

به نظر می‌رسد اجرای دقیق و باکیفیت این پروژه بتواند گردشگران بیشتری را به سوی جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر جذب کند. البته آنچه که می‌تواند موفقیت این طرح را تضمین کند، احداث و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و امکانات متنوع تفریحی و رفاهی و به‌ویژه امکانات اقامتی در حد استاندارد و در خور شان گردشگران برای اقامت شبانه‌روزی است. مردم استان بوشهر همواره به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند. همشهری در گفت‌وگو با تعدادی از شهروندان، دغدغه‌های مردم و مطالبات آنها در حوزه گردشگری را بررسی کرده است.
 

مسئولان در توسعه زیرساخت‌ها اهتمام ورزند

یکی از شهروندان بوشهری در ارتباط با ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر به همشهری می‌گوید: استان بوشهر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و وجود ساحل زیبا و طبیعت بکر در استان، گردشگران را به منطقه جذب می‌کند. 
«هادی حیات» می‌افزاید: باید مسئولان در افزایش امکانات برای مردم استان و مهمانان نوروزی بیش از گذشته اهتمام ورزند تا گردشگران بیشتری وارد استان شوند. 

وی تاکید می‌کند: بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های فکری از جذابیت زیادی در دشتستان و استان بوشهر برخوردار است و تقویت زیرساخت‌ها برای این ورزش‌ها گامی بلند در توسعه گردشگری است. 
«کرامت الهی» از شهروندان استان و دوستدار طبیعت نیز می‌گوید: استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی دارد، امام باید مسئولان نیز در بهبود فضاها و افزایش امکانات برای گردشگری همت کنند. 

وی اضافه می‌کند: هرچه گردشگر بیشتری وارد استان شود، اشتغال بیشتری ایجاد می‌شود، به‌ویژه مغازه‌داران و کاسبان استان درآمد بیشتری کسب می‌کنند. گردشگران معمولا از امکانات رضایت ندارند و اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم شک نکنید که میزان ماندگاری مسافران بیشتر می‌شود. 

به‌هرحال انتظار می‌رود با توجه به این‌که حوزه عمرانی استانداری بوشهر برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام داده و طرح‌های گردشگری مناسبی تدوین و اجرایی کرده، شاهد افزایش تعداد گردشگران و رضایت آنان باشیم. 


طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ در روستاها

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح بزرگ گردشگری بوشهر توریسم 2022 به همشهری می‌گوید: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های توریستی و گردشگری، طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ در ۲۴ روستا و ۲ منطقه عشایری استان بوشهر اجرا می‌شود. 

«عبدالکریم گراوند» با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری اضافه می‌کند: یکی از محورهای مهم توسعه استان بوشهر اجرای طرح‌های گردشگری است که در این زمینه برنامه مدونی اجرایی و عملیاتی شده است. 
وی با بیان این‌که طرح‌های گردشگری در روستاهای ساحلی اجرایی شده است، ادامه می‌دهد: استفاده از ظرفیت گردشگری روستایی، ضمن رونق اقتصادی و افزایش درآمد روستاییان، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به دیگر مناطق را فراهم می‌کند و در این راستا از این طرح‌ها حمایت ویژه می‌شود. 


مقام سوم بوشهر در گردشگری نوروزی 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با بیان این‌که استان بوشهر در طرح گردشگری در نوروز 97 مقام سوم در کشور را کسب کرده است به همشهری می‌گوید: اجرای طرح بوشهر توریسم 2022 در واقع به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف استان و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی انجام شده است. 

«مهرداد ستوده» با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی استان اضافه می‌کند: بر اساس طرح توریسم 2022، امسال 24 روستا به عنوان پایلوت با توجه به شاخص‌ها و ویژگی‌ها و 2 منطقه عشایری در دشتی و تنگستان در این طرح مشارکت دارند که امیدوار هستیم با اجرای دقیق طرح و رعایت استانداردها بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.  وی ادامه می‌دهد: تمهیدات لازم برای رفت و آمد مسافران انجام شده و در این راستا تقویت ناوگان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در اجرای طرح توریسم 2022 مساله‌ای بسیار مهم است. 
ستوده یادآور می‌شود: طرح توریسم 2022 با هدف توسعه گردشگری روستایی، درآمدزایی، تامین معیشت روستاییان و احیای زندگی در روستا اجرایی شده است. 


اجرای خیابان گردشگری در شهرها

معاون عمرانی استاندار بوشهر درباره اجرای طرح خیابان گردشگری در شهرهای استان نیز بیان می‌کند: در طرح توریسم 2022 یک خیابان گردشگری در هر شهر تعیین شده که گردشگران بدون دغدغه ترافیک و تردد خودرو به ساحل دسترسی دارند. ستوده می‌افزاید: این طرح با برنامه‌ریزی صورت گرفته در شهرهای هدف، عملیاتی و در قالب آن امکانات لازم برای گردشگران فراهم می‌شود. 

وی تاکید می‌کند: در نوروز 98، طرح خیابان گردشگری به صورت آزمایشی در شهرهای گناوه، بوشهر وکنگان ایجاد می‌شود. این خیابان‌ها محلی برای عرضه صنایع‌دستی و محصولات درون استانی خواهد بود که پس از انتخاب خیابان گردشگری، این خیابان برای برگزای مراسم به بخش خصوصی واگذار 
می‌شود. 
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به این‌که سال گذشته استان بوشهر رتبه سوم در جذب گردشگر را داشت است، ادامه می‌دهد: در سفر وزیر کشور به استان بوشهر طرح جامع توریسم 2022 رونمایی شد که برنامه‌ای مدون برای حوزه گردشگری روستایی، عشایری و شهری ترسیم کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید