• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 2 بهمن 1396
کد مطلب : 4950
+
-

پاسخ مسئول

 

صفحه استان‌های روزنامه همشهری در نهم دی امسال گزارشی با موضوع «شرط دردسرساز راه‌آهن برای نیشابوری‌ها» منتشر کرد. روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این گزارش اعلام کرده است: با هدف افزایش ایمنی و حذف گذرگاه‌های ریلی همسطح، 14 گذرگاه همسطح در حریم راه‌آهن نیشابور وجود داشت که با واگذاری اعتبار از سوی راه‌آهن، تبدیل به گذرگاه غیرهمسطح شد. بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح ریلی کشور به نام زیرگذر فردوسی در سال 85 با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال توسط راه‌آهن در حریم ایستگاه نیشابور ساخته شد که تاثیر مثبتی بر ترافیک ایمن و روان خیابان‌ فردوسی و مسیر جاده کاشمر داشت. درباره تعیین تکلیف تقاطع همسطح گذرگاه کاشمر ایستگاه نیشابور، جلسه‌های متعددی با مسئولان شهرستان برگزار شد که راه‌آهن با وجود نداشتن تکلیف قانونی، به دلیل افزایش ایمنی و جلوگیری از برخورد عابران و وسایل نقلیه جاده‌ای با قطار، به تامین باکس‌های مورد نیاز برای اجرای زیرگذر اقدام کرده است. هرچند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از زیرگذر مذکور در تعهد شهرداری شهرستان نیشابور است. قابل ذکر است راه‌آهن برای ارتقای ایمنی و تسهیل خدمات‌رسانی به ساکنان مجاور خطوط ریلی، هر گونه همکاری برای تبدیل گذرگاه کاشمر نیشابور به غیرهمسطح (از جمله پذیرفتن ریسک تاخیر در اعزام قطارهای باری، مسافری، مسدود شدن خطوط ریلی پر ترافیک مشهد - تهران و بالعکس در 2 روز، اعزام جرثقیل‌های ریلی و نظارت بر نصب باکس‌های بتنی واگذار شده از سوی راه‌آهن را که هزینه و تبعات زیادی بر شرکت راه آهن داشته است، انجام داده.

این خبر را به اشتراک بگذارید