• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 اسفند 1397
کد مطلب : 49431
+
-

8کشته در 2حادثه اتوبوسی

8کشته در 2حادثه اتوبوسی

اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌های کشور باز هم حادثه‌آفرین شدند و در جریان 2حادثه مختلف در قم و چابهار، جان 8نفر را گرفتند.
به گزارش همشهری، صبح دیروز، اتوبوسی که از کرمان راهی تهران بود در کیلومتر 47اتوبان قم-تهران، ناگهان از مسیر منحرف و پس از برخورد با دهانه پلی که در مسیر وجود داشت، از بالای پل به عمق چند متری سقوط کرد. به‌دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی اورژانس و هلال‌احمر وارد عمل شدند و علاوه بر آمبولانس‌ها، بالگرد اورژانس نیز راهی محل حادثه شد. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که اتوبوس متعلق به شرکت سیر و سفر کرمان بوده که این شهر را به مقصد پایتخت ترک کرده بود اما پیش از رسیدن به مقصد دچار حادثه شده بود. امدادگران به سرعت دست به‌کار شدند و مجروحان را یکی پس از دیگری از داخل اتوبوس بیرون کشیده و با آمبولانس به بیمارستان‌های قم اعزام کردند. اما بررسی‌ها نشان می‌داد که در لحظه حادثه راننده و کمک راننده به همراه یکی از مسافران جان‌شان را از دست داده‌اند. در ادامه بیمارانی که وضعیت وخیم‌تری داشتند با بالگرد راهی بیمارستان شدند که یکی از آنها در راه رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داد و آمار قربانیان به 4نفر رسید. در این حادثه 10نفر مصدوم شده بودند که همگی آنها در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند. به گفته ابوالفضل ایرانی‌خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، متأسفانه در این حادثه 3 نفر (2راننده و یک سرنشین خانم) در دم جان باختند و یکی از مصدومان نیز در راه انتقال بیمارستان جانش را از دست داد. همچنین در میان 10مصدومی که به بیمارستان منتقل شدند 2نفر از آنها وضعیت وخیم‌تری دارند که پزشکان منتظرند وضعیت آنها ثابت شود تا بتوانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند. بقیه نیز وضعیت باثباتی دارند که جراحان و متخصصان مختلف بر بالین آنها حاضرند و تحت درمان قرار گرفته‌اند. به‌دنبال این حادثه سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور علت این اتفاق را خواب‌آلودگی راننده اعلام کرد و گفت: حادثه حدود ساعت ۷:۴۰ بامداد جمعه رخ داد و بنابر نظر کارشناسان پلیس راه، راننده اتوبوس به‌رغم اینکه 2ساعت قبل از وقوع حادثه در یک استراحتگاه توقف داشته و سرعت اتوبوس نیز در زمان وقوع حادثه، مجاز بوده است، اما به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی دچار این حادثه شده است.

تصادف مرگبار با پژو
حادثه واژگونی اتوبوس کرمانی در حالی رخ داد که چند ساعت پیش از آن در شهرستان چابهار نیز یک اتوبوس مسافربری حادثه‌ساز شد و جان 4نفر را گرفت. رئیس اورژانس ایرانشهر در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: حادثه حدود ساعت 19:30پنجشنبه شب و در محور سرباز به چابهار رخ داد. به گفته وی، اتوبوسی که در این مسیر در حرکت بود، در حدفاصل روستای کشاری با یک خودروی پژو برخورد کرد که در این حادثه 4نفر که همگی آنها سرنشینان پژو بودند جان‌شان را از دست دادند. در این حادثه ۲ نفر نیز مصدوم شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید