• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 اسفند 1397
کد مطلب : 49430
+
-

کودک نجات‌یافته از زیر آوار در بیمارستان جان باخت

معجزه ناتمام

به‌دنبال انفجار گاز در خانه‌ای در دینارآباد شهریار که باعث ویرانی خانه و مرگ یک زن شده بود، آتش‌نشانان موفق شدند پس از 3ساعت تلاش پسربچه‌ای 8ساله را زنده از دل آوار بیرون بکشند اما نجات‌یافته حادثه ساعاتی بعد در بیماستان جان باخت.
به گزارش همشهری، حدود ساعت 17بعدازظهر پنجشنبه انفجار مهیبی در روستای دینارآباد شهرستان شهریار رخ داد. شدت انفجار به حدی بود که 4واحد مسکونی آوار شدند و شواهد اولیه از این حکایت داشت که علت انفجار نشت گاز بوده است. با گزارش ماجرا به آتش‌نشانی، تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند. پیش از رسیدن آتش‌نشانان، همسایه‌ها موفق شدند 3نفر از ساکنان ساختمان‌ها را که بر اثر موج انفجار دچار مصدومیت شده بودند از داخل آوار بیرون کشیده و به بیمارستان منتقل کنند اما هنوز از سرنوشت 3نفر دیگر که 2زن و یک پسربچه 8ساله بودند خبری نبود.
تیم‌های نجات آتش‌نشانی به سرعت وارد عمل شدند و به جست‌‌وجو در آوار پرداختند. همزمان سگ‌های زنده‌یاب هلال‌احمر نیز به کمک جست‌وجوگران آمدند و تجسس در میان آوار ادامه یافت تا اینکه لحظاتی بعد امدادگران موفق شدند یکی از زنانی را که زیر آوار گرفتار بود، زنده بیرون کشیده و در اختیار اورژانس قرار دهند. این زن پسربچه‌ای 8ساله داشت که او نیز زیر آوار مدفون بود و سگ زنده‌یاب هلال‌احمر توانست موقعیت او را شناسایی کند. به این ترتیب امدادگران شروع به کنار زدن آوار کردند و در نهایت موفق شدند به پسربچه‌ خردسال که در محلی مثلثی شکل گرفتار بود و هنوز نفس می‌کشید، برسند. جست‌وجوگران پس از 3ساعت تلاش نفسگیر موفق شدند پسربچه را بیرون کشیده و او را که به طرز معجزه‌آسایی زنده مانده بود، تحویل اورژانس دهند. اما تلاش آنها برای نجات سومین نفری که زیر آوار مانده بود، نتیجه نداد و در نهایت جسد بی‌جان این زن پیدا شد. زنده ماندن پسربچه خردسال پس از 3ساعت گرفتار بودن در زیر خروارها سنگ و خاک هر چند شبیه معجزه بود اما چند ساعت بعد از این حادثه متأسفانه از بیمارستان خبر رسید که تلاش پزشکان برای نجات پسربچه بی‌نتیجه ماند و او نیز جانش را از دست داد و تعداد قربانیان این حادثه به 2نفر رسید. به گفته حسین کتابدار، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران بررسی‌های آتش‌نشانان از این حکایت دارد که انفجار به‌دلیل نشت گاز رخ داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید