• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 اسفند 1397
کد مطلب : 49407
+
-

آتشبار آبی

درباره استقلال تیمی با یک هدف بزرگ

آتشبار آبی

واکنش ستاره‌های استقلال به گل فوق‌العاده گادوین منشا در مسابقه با فولاد، حقایق زیادی را در مورد این تیم به تصویر می‌کشید. آنها به تیمی کاملا متحد و یکدست تبدیل شده‌اند. درون زمین یا روی نیمکت استقلال، هیچ‌کس ساز خودش را برای این تیم کوک نمی‌کند و هماهنگی در این باشگاه برای رسیدن به یک هدف مشترک، به اوج خودش رسیده است. یکی از بزرگ‌ترین امتیازهای وینفرد شفر در جایگاه سرمربی، توانایی او در تهییج روحی شاگردانش برای بازی‌های بزرگ است. به‌نظر می‌‌رسید نبرد با فولاد متحول‌شده افشین قطبی، شرایط سختی را برای آبی‌ها رقم بزند اما آنها مسابقه را تنها با انگیزه پیروزی آغاز کردند و درست در شرایطی که بعد از گل مساوی، سکوهای آبی ورزشگاه غدیر در سکوت مطلق به سر می‌بردند، گل دیگری به ثمر رساندند تا اجازه ندهند خوشحالی تیم میزبان بیشتر از چند دقیقه طول بکشد. شکست در برابر تراکتورسازی، تلنگر خوبی برای شفر و پسرها بود؛ مشتی که آنها را به‌خودشان آورد و موجب شد این تیم دوباره برای رسیدن به انسجام تلاش کند. اتفاق مثبت دیگری که بعد از آن بازی برای پسران شفر رخ داد، اضافه شدن پاتوسی به ترکیب بود. او به استقلال، انرژی تازه‌ای بخشید و سرعت نزدیک‌شدن این تیم به دروازه حریف را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش داد. تیم آبی‌پوش پایتخت بعد از نبرد با حریف تبریزی‌اش، در 3 بازی لیگ برتر 8گل به ثمر رسانده و پاتوسی روی 6گل کاملا مؤثر بوده است. به جز او، منشا و ایسما نیز آمار نسبتا خوبی از خودشان به جا گذاشته‌اند؛ نفراتی که برای درخشیدن در ترکیب استقلال به زمان زیادی نیاز نداشتند.
سرمربی آلمانی استقلال در نبرد با فولاد، دست به یک ریسک بزرگ زد و دروازه‌بان آماده‌اش را به نیمکت منتقل کرد. سیدمهدی رحمتی بعد از چند هفته حضور ثابت روی خط دروازه آبی‌ها، در این بازی به نیمکت رفت و جایش را در ترکیب اصلی به سیدحسین حسینی داد. سنگربان جوان استقلال در این بازی با دردسر زیادی روبه‌رو نشد. او یک گل دریافت کرد که در مسیر رقم خوردنش هیچ تقصیری نداشت و در سایر دقایق بازی نیز وادار به انجام واکنش‌های خاصی نشد. به‌نظر می‌رسد درصد زیادی از کلین‌شیت‌های استقلال، بیشتر از آنکه نشانه درخشش خارق‌العاده گلرها باشد، نتیجه استحکام این تیم در خط دفاعی است. ترکیب دفاعی تیم وینفرد شفر مدام عوض می‌شود اما آنها نه تمرکزشان را از دست می‌دهند و نه از هماهنگی مطلوب فاصله می‌گیرند. اینکه تیمی مدام در ترکیب اصلی تغییراتی به‌وجود بیاورد و همچنان نتیجه بگیرد، نشان از انعطاف‌پذیری آن تیم دارد. وقتی نوسان ترکیب به نوسان نتایج تبدیل نمی‌شود، یعنی استقلال این قابلیت را دارد که برای هر بازی با ایده‌هایی تازه و نفراتی متفاوت به میدان برود. به‌زودی طارق همام نیز به این ترکیب اضافه خواهد شد و در جمع نفرات مدنظر وینفرد شفر قرار خواهد گرفت. تعدد مهره‌های آماده، برتری استقلال نسبت به سایر مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود؛ هر چند که برای حرف زدن از قهرمانی این تیم در لیگ برتر، هنوز کمی زود به‌نظر می‌رسد.
بلافاصله پس از پیروزی دلچسب آبی‌ها در اهواز، «محمد تقوی» با شتاب‌زدگی عجیبی در صفحه اینستاگرامش از این باشگاه به‌عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر نام برد. تلاش تقوی برای بازگشت به فوتبال ایران از طریق تیم محبوبش، نباید موجب شود که او انتظارها را به شکل غیرمنطقی از این تیم بالا ببرد. کامل‌ترین ورژن این فصل استقلال، در 3 هفته گذشته متولد شده و هر هفته بلوغ بیشتری پیدا می‌کند اما نباید فراموش کرد که آبی‌ها در نیم‌فصل اول لغزش‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و حتی پس از پیروزی در برابر فولاد، با 2 بازی بیشتر نسبت به سپاهان همچنان در جدول به این تیم نرسیده‌اند. استقلال در فرم بسیار خوبی قرار دارد و بدون تردید یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ خواهد بود اما این تیم به‌زودی با بازی‌های فشرده و دشوار لیگ قهرمانان آسیا دست و پنجه نرم خواهد کرد؛ موضوعی که برای رقبایی مثل تراکتور، سپاهان و پدیده شکل نمی‌گیرد. این تیم توانایی عبور از برنامه‌های سخت و بازی‌های نزدیک را دارد اما ستاره‌های استقلال ترجیح می‌دهند خوب فوتبال بازی کنند، از نمایش‌های‌شان لذت ببرند، بازی‌ها را با برد پشت سر بگذارند و در انتظار اتفاق‌های خوب بمانند. آنها هنوز «مدعی اول» قهرمانی نیستند و این برچسب، تنها طراوت و آرامش تیم را نشانه خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :