• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 11 اسفند 1397
کد مطلب : 49400
+
-

کارشکنی اسرائیلی‌ها در میزبانی ایران

کارشکنی اسرائیلی‌ها در میزبانی ایران

نیروهای رژیم صهیونیستی از حضور دبیر کل فدراسیون ووشوی فلسطین برای حضور در جام صلح و دوستی ایران جلوگیری کردند. این درحالی است که قرار بود «عبدالرحمن محمد ادغیش» در روز افتتاحیه این مسابقات پیام مردم فلسطین را قرائت کند. این موضوع را می‌توان در ادامه چالش‌های ورزشی ایران و رژیم صهیونیستی تلقی کرد؛ جایی که این‌بار به‌صورت برعکس رخ داده است. البته رژیم صهیونیستی پیش از این نیز در مورد تیم‌های ورزشی مختلف فلسطینی از فوتبال گرفته تا دوومیدانی همین رویه ممانعت از خروج از فلسطین اشغالی را پیش گرفته بود؛ تا جایی که برخی از نهادهای بین‌المللی ازجمله فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نسبت به این مسئله اعتراض کرده بود.
  ممانعت از حضور سرپرست  ووشوکاران فلسطینی
 در ایران 
تیم هشت نفره ووشوی فلسطین پنجشنبه شب قصد خروج از سرزمین‌های اشغالی و سفر به ایران را داشت تا در سومین دوره جام صلح و دوستی در زاهدان شرکت کند. این مسابقات طی روزهای 11و 12اسفندماه در شهر زاهدان برگزار می‌شود که این موضوع موجب حساسیت بیشتر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی شده است. رژیم صهیونیستی، دبیر کل فدراسیون ووشوی فلسطین را که سرپرست تیم اعزامی به ایران بود، به‌مدت 6ساعت بازداشت و در ادامه از سفر وی به ایران جلوگیری کرد و در نهایت وی به سرزمین‌های اشغالی بازگردانده شد. به این ترتیب و ووشوکاران فلسطینی بدون سرپرست به ایران سفر کردند. این اقدام نیروهای رژیم اشغالگر سبب واکنش فدراسیون ووشوی ایران و فلسطین شد. فدراسیون ووشوی ایران ضمن محکوم‌کردن اتفاق رخ داده در آستانه مسابقات جام صلح و دوستی و با توجه به اینکه این اقدامِ ضد‌حقوق بشری، کاملا در تضاد با منشور المپیک است، اقدامات خود را جهت پیگیری موضوع از سوی نهاد بین‌المللی ورزشی (کمیته ملی المپیک ایران و کمیته بین‌المللی المپیک) آغاز کرده است.
   تنش ورزشی میان ایران و رژیم صهیونیستی 
فدراسیون ووشوی فلسطین نیز طی پیامی که در شبکه‌های مجازی منتشر کرده ضمن محکوم کردن این اقدام با اعتراض به نهادهای بین‌المللی ورزشی، خواهان پیگیری موضوع در قبال اقدامات رژیم صهیونستی درخصوص جلوگیری مردم فلسطین از حق خود در مشارکت در فعالیت‌های بین‌المللی شده است. علاوه بر این، این فدراسیون از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواست از مشارکت رژیم صهیونستی در فعالیت‌های جهانی، به‌عنوان یک اقدام تنبیهی در برابر ممانعت از آزادی ورزشکاران فلسطینی، جلوگیری به عمل آورد.
طی چند‌ماه اخیر تنش‌های بین ایران و اسرائیل در فضای ورزشی بالا گرفته است. شکست‌های مصلحتی سعید ملایی در جودو و علیرضا کریمی در کشتی سبب شد رژیم اشغالگر در پی اعتراض به کمیته بین‌المللی خواستار محرومیت ورزشکاران ایران شود. علیرضا کریمی 6‌ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شد و به گفته رئیس فدراسیون جهانی جودو شکست سعید ملایی باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا درخصوص او تصمیم‌گیری شود. ولی در مقابل مسئولین رژیم اشغالگر قدس هم  از حضور تیم ووشوی فلسطین در ایران ممانعت کرده‌اند و در نهایت ووشوکاران فلسطینی بدون سرپرست راهی ایران شدند. شرایط پیش آمده می‌تواند فرصتی برای کمیته ملی المپیک ایران باشد تا این رفتار اسرائیلی‌ها را به گوش جهانیان برساند.
 در سال کسب سهمیه المپیک اما در برخی از رشته‌های ورزشی به‌نظر می‌رسد که چالش عدم‌رویارویی میان ورزشکاران ایرانی و رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک مسئله مهم مورد توجه قرار بگیرد. در جودو و در وزن سعید ملایی باز هم آنچه در گرندپری پاریس و ابوظبی رخ داد، محتمل است و در رشته‌های دیگری مثل کشتی هم با توجه به حضور ورزشکاران روسی در ترکیب تیم ملی کشتی رژیم صهیونیستی سناریوی علیرضا کریمی هم ممکن است دوباره رخ دهد. در مسابقات کاراته وان که در اتریش در حال برگزاری است نیز ممکن است دو کاراته‌کار تیم ملی ایران که برای کسب سهمیه المپیک مبارزه می‌کنند با کاراته‌کارانی از رژیم صهیونیستی روبه‌رو شوند. مهدی خدابخشی و رزیتا علیپور 2 ورزشکاری هستند که در معرض این مسئله قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید