• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 11 اسفند 1397
کد مطلب : 49398
+
-

هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود!

هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود!

بعد از باخت سنگین اما ناسزاوارانه رئال در ال‌کلاسیکوی برگشت جام حذفی، فقط 3روز زمان برد تا یک ال‌کلاسیکوی دیگر را ببینیم. امشب ساعت11:15باز هم در سانتیاگو برنابئو ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا را خواهیم دید؛ جایی که از نوکمپ هم برای بارسلونایی‌ها خوش‌یمن‌تر است و هواداران این تیم به‌شوخی می‌گویند:« هیچ‌جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود!» بارسا در 10سال اخیر 10بار در این ورزشگاه پیروز شده و این در حالی است که بارسا تا سال2003فقط 13بار در برنابئو پیروز شده بود. ال‌کلاسیکوهای برنابئو در 10سال اخیر؛ 10برد بارسا، 3تساوی، 4برد رئال.
  حالا تعداد برد هر تیم در تاریخ دیدارهای رسمی ال‌کلاسیکو در عدد 95 برابر شده اما تعداد گل‌های رئال با 403گل همچنان بیشتر از 398گل بارسلوناست. با وجود این همه برد بارسا در ال‌کلاسیکوهای ده دوازده سال اخیر، تعداد بردهای 2تیم برابر شده و این نشان می‌دهد تا پیش از مسی رئال قدرت اول در ال‌کلاسیکو بوده است.
  بارسلونا در شبی که مسی انگار در زمین حضور نداشت و موقعیت زیادی هم خلق نشد باز هم رئال را در هم کوبید. آخرین باری که مسی در ال‌کلاسیکو شوت به چارچوب نداشت به فینال کوپای 2014 برمی‌گردد. آخرین باری که مسی هیچ شوتی به چارچوب در یک بازی نداشت هم به 9‌ماه پیش و تساوی اسپانیول و بارسا در نوکمپ برمی‌گردد. مسی در 180دقیقه ال‌کلاسیکوی کوپا دل‌ری فقط یک ضربه به دروازه داشت.
  هرناندس که قرار بود ال‌کلاسیکوی امروز را سوت بزند در تست آمادگی داوران مصدوم شده و اوندیانو ماینکو ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا را قضاوت خواهد کرد. این دهمین ال‌کلاسیکوی ماینکو خواهد بود؛ آن هم در آخرین فصل داوری‌اش.   رئالی‌ها خاطره خوبی از او ندارند و از دست رفتن لالیگای 14-2013را به‌خاطر اشتباهات او در 2بازی رفت‌وبرگشت می‌دانند که 6امتیاز از آنچلوتی گرفت. او در این دو بازی 4 اشتباه کلیدی به زیان رئال داشت.
   در بازی چهارشنبه‌شب کل بازیکنان بارسا 4ضربه به دروازه داشتند اما وینیسیوس به‌تنهایی 6ضربه زد. همه از پدیده 18ساله رئال تعریف می‌کنند اما از گل‌نزنی او شاکی‌اند. والدانو با یادآوری دوران سرمربیگری‌اش در رئال و کار با رائول 18ساله گفته که این نقیصه باید در تمرین حل شود؛ همان کاری که او با رائول انجام داد و او را گلزن‌تر کرد. پاداش درخشش وینیسیوس دعوت‌شدنش به تیم ملی برزیل بود. او دعوت شد و مارسلو توسط تیته خط خورد. برزیل در غیاب نیمار مصدوم در فیفادی آینده 2بازی با چک و پاناما انجام می‌دهد.
  راموس که در لب‌خوانی‌های بعد از دریافت گل سوم مشخص شد به بازیکنان می‌گوید: « مراقب باشید 6تا نخوریم»، بالاتر از مسی به رکورد 41بار حضور در ال‌کلاسیکو رسید و امشب با رکورد ژاوی خنتو برابری خواهد کرد؛ یکی کمتر از سانچیس، مدافع اسبق رئال. او یک رکورد دیگر هم زد؛ 602بازی با پیراهن رئال مادرید که او را بالاتر از خنتو و هیه‌رو به پنجمین بازیکن باسابقه رئال تبدیل کرد.
   واران روی صحنه گل به‌خودی دچار مصدومیت شد و عکسی از زانوی پاره خود را در اینستاگرام گذاشت اما روزنامه‌های مادریدی خبر داده‌اند که او به بازی امشب می‌رسد و نیازی نیست رئال در غیاب ناچوی محروم از وایه‌خو استفاده کند.
  یک خبر جدید؛ شاید در سال آینده یک ال‌کلاسیکو در دوشنبه هم داشته باشیم. لالیگا درنظر دارد به‌خاطر پخش تلویزیونی و با هدف افزایش تماشاگران، برخی بازی‌های 3تیم اول لالیگا را در این روز اول هفته برگزار کند و ممکن است در آینده شاهد یک ال‌کلاسیکوی دوشنبه‌ای هم باشیم.
  باخت چهارشنبه باعث برکناری سرمربی نوجوانان رئال شد. آلوارو بنیتو از بازی ضعیف کروس و کاسمیرو شدیدا انتقاد کرده بود که بلافاصله به‌خاطر این انتقاد اخراج شد. به‌جای او رائول اسطوره‌ای سرمربی این تیم خواهد شد. پیشکسوتان قدیمی مثل برند شوستر هم انتقاداتی داشتند و شوستر حتی بازی رگیلون را هم که بهترین بازیکن زمین بود نپسندیده بود. برخی پیشکسوتان بارسا هم انتقاد داشتند. به‌طور مثال، بیچی آلونسو(سرمربی سابق بارسا) گفت: «این بارسلونا را دوست ندارم. هیچ‌وقت این نمایش را برای کسب سه‌گانه قبول نمی‌کنم. بله نتیجه بزرگی در برنابئو کسب کردیم ولی در راه درستی برای کسب
 سه گانه قرار نداریم.»
  والورده در صدمین حضورش روی نیمکت بارسا به برد 68رسید؛ 68برد، 23مساوی، 9باخت، 241گل زده و 80گل خورده. سوارس هم که از هت‌تریک در ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا تا چهارشنبه‌شب ،گل زدن را فراموش کرده بود، تعداد گل‌های خود را در این بازی به عدد11در 13بازی رساند.
  تراشتنگن توانست دروازه‌اش را چهارشنبه‌شب حفظ کند. تعداد کلین‌شیت‌های او در مونشن‌گلادباخ 45بار در 127بازی بود و حالا در بارسلونا 74کلین‌شیت در 175بازی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید