• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49335
+
-

بگیر و ببند

بگیر و ببند

بعد از محرومیت چلسی از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی به‌خاطر قرارداد بستن با بیش از صد بازیکن خارجی زیر 18سال، احتمالا منچسترسیتی هم به‌زودی با اتهام مشابهی محرومیت مشابهی دریافت می‌کند. فیفا و یوفا با حربه «فیرپلی مالی» مدتی است روی من‌سیتی و پاری‌سن‌ژرمن زوم کرده‌اند اما سندسازی این باشگاه‌ها مجازات شدن آنها را به تعویق انداخته است. ممنوعیت قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان خارجی‌ای که به سن قانونی نرسیده‌اند راه ساده‌تری برای محروم‌کردن باشگاه‌های متخلفی است که پول‌های مشکوک در فوتبال هزینه می‌کنند.

   من‌سیتی و سانچو
منچسترسیتی هم میکروب ضعیف شده چلسی از لحاظ تعداد بازیکن است؛ بازیکنانی که بیشتر آنها قرضی به تیم‌های دیگر واگذار شده‌اند. قرار است به‌زودی محدودیتی در تعداد بازیکنان قرض داده شده هر باشگاه هم اعمال شود. فعلا اتحادیه فوتبال انگلیس پیش از فیفا و یوفا روی پرونده منچسترسیتی تحقیقات خود را آغاز کرده است. موضوع این تحقیقات بازیکنی است به نام جردن سانچو که در جایی خارج از منچسترسیتی درخشیده است. سانچو به‌صورت قرضی در دورتموند بازی می‌کند؛ باشگاهی که در جذب بازیکنان قرضی بااستعداد و پرورش آنها متخصص شده است. اتهام این است که باشگاه انگلیسی به مدیر برنامه‌های این بازیکن زمانی که او 14ساله بوده، 200هزار پوند پرداخت کرده تا او را به منچستر بیاورد. این ادعا نخستین بار توسط فوتبال‌لیکس و در مجله آلمانی اشپیگل مطرح شد. باشگاه منچستری 150هزار پوند به‌خود بازیکن داد و متعهد شد 500هزار تای دیگر را بعد از 10بازی اولش برای تیم بپردازد. این توافق در سال2015 انجام شد.

   دوران پسامحرومیت
درصورت محرومیت احتمالی من‌سیتی از نقل‌وانتقالات به‌نظر نمی‌رسد این باشگاه مشکل چندانی با این موضوع داشته باشد؛ چون به‌اندازه کافی بازیکن گران‌قیمت و ستاره در دوران گواردیولا خریداری شده‌اند و در تیم حضور دارند. جدا از ستاره‌های تیم، بازیکنان قرضی زیادی هم در این باشگاه عضویت دارند که درصورت لزوم می‌توانند فراخوانده شوند اما بین آنها که تعدادشان از 14نفر فراتر می‌رود بازیکن باکیفیت و سرشناسی وجود ندارد که به گواردیولا در دوران محرومیت از خرید بازیکن کمک کند. قرضی‌های این باشگاه با قرضی‌های چلسی قابل‌مقایسه نیستند. چلسی بازیکنانی مثل موراتا، باتشوایی، موزس، کندی، باکایوکو، بیکر، پولیشیچ، زوما و... را در لیست قرضی‌های خود دارد. گواردیولا در دوران مربیگری‌اش غیر از تیم بااستعداد اولیه‌ای که در بارسلونا داشت، بیش از یک میلیارد پوند برای خرید بازیکن خرج کرده که نیمی از آن در منچسترسیتی و در 3 فصل اخیر بوده است.

   تاتنهامی‌ها در نوکمپ
باشگاه تاتنهام رسما شکایت خود را به یوفا تسلیم کرد. موضوع شکایت، بدرفتاری با هواداران این باشگاه در شهر بارسلونا و ورزشگاه نوکمپ است. معمولا بین انگلیسی‌ها با هلندی‌ها و آلمانی‌ها درگیری رخ می‌داد اما مدتی است هواداران بارسلونا هم وارد این کارزار شده‌اند. باشگاه چلسی هم فصل قبل شکایت مشابهی داشت اما آن را پیگیری نکرد. اما تاتنهام جدی‌تر است و تا محرومیت و جریمه باشگاه کاتالونیایی پا پس نمی‌کشد. بازرسان یوفا تأیید کرده‌اند که باشگاه میزبان اقدامات کافی برای محافظت از هواداران مهمان انجام نداده است. امروز در جلسه یوفا تکلیف میزان جریمه یا محرومیت بارسلونا مشخص می‌شود.

   راموس همیشه‌محروم
در جلسه امروز یوفا میزان محرومیت و جریمه 2متخلف دیگر هم که در لالیگا فعالیت دارند تعیین می‌شود. مورد اول سرخیو راموس است که اواخر بازی مقابل آژاکس وقتی مطمئن شد تیمش در زمین حریف پیروز شده، عمدا کارت زرد گرفت و خودش را از بازی برگشت محروم کرد تا در دور یک‌چهارم بتواند بازی کند. حالا شنیده می‌شود یوفا به 2جلسه محرومیت برای کاپیتان رئال کفایت خواهد کرد. درباره سیمئونه هم تصمیم‌گیری می‌شود. سرمربی اتلتیکو مادرید بعد از گل دوم تیمش به یوونتوس دومین حرکت رکیک زننده عمرش را خطاب به تماشاگران انجام داد. حرکت به‌قدری زشت بود که هواداران یوونتوس او و فرزند نوزادش را تهدید به قتل کردند.

   بوقچی‌های قاچاقچی
پلیس مرسی‌ساید 2 تن از مربیان هواداران اورتون (بوقچی‌ها) را بازداشت کرد. بازداشت آنها پیش از برد 3 بر صفر پریشب این تیم مقابل کاردیف انجام گرفت. آنها به همراه 5هوادار دیگر با خود کوکایین، شاهدانه و مواد حمل می‌کردند. از ماشین 2تن از آنها هم کلی مواد بسته‌بندی شده کشف شد. آنها که به سمت کاردیف، پایتخت ولز رانندگی می‌کردند 15بطری مشروب هم در ماشین داشتند و در حال رانندگی، نشئه هم بودند. پلیس برای کشف مواد به ماشین آنها ایست نداد. در واقع هولیگان‌های اورتون در چندین مورد بازی‌های خارج از خانه دست به اوباش‌گری زده بودند و پلیس می‌خواست ببیند آنها برای این بازی خارج از خانه چه برنامه‌ای دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید