• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 8 اسفند 1397
کد مطلب : 49222
+
-

غرب مازندران مستعد سیلابی‌شدن

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، نوشهر گفت: غرب مازندران به‌دلیل قرار داشتن رودهای فراوان در آن، مستعد سیلابی شدن است.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا سنگاری در گردهمایی معاونان آبخیزداری گفت: در غرب مازندران، شهرها و روستاها نزدیک به هم قرار دارند، 34رودخانه نیز در این مناطق وجود دارد.
او با اشاره به اینکه درسال‌های قبل خسارت زیادی بر اثر وقوع سیل به مردم منطقه وارد شده تأکید کرد: تلاش می‌شود با فعالیت‌های آبخیزداری، این خسارات به حداقل برسد.
به گفته سنگاری، هزینه‌های صرف‌شده در بخش آبخیزداری در واقع سرمایه‌گذاری است، چراکه جلوی تخریب‌های گسترده را می‌گیرد. قربانعلی حدادی، معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران،  نوشهر نیز با اشاره به تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیز‌داری گفت: ‌93درصد از پروژه‌های تعریف‌شده تحقق یافته و اگر مابقی نیز به‌موقع پرداخت می‌شد، پروژه در زمان خود به اتمام می‌رسید.
 ابوالقاسم حسین‌پور، مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها هم گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری،‌280میلیون مترمکعب، معادل 20درصد از سیلاب‌ها، کنترل و مدیریت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید