• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49174
+
-

ترافیک مشهد در دست تغییر

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر: طرح ترافیک هسته مرکزی شهر در دست بررسی است و چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد

شهری
ترافیک مشهد در دست تغییر

بهره‌برداری از بلوار نماز و کمربند جنوبی بار ترافیکی مشهد را کاهش می‌دهد. به گزارش تسنیم، «مجتبی بهاروند» رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در نشستی خبری گفت: طرح‌هایی مانند بلوار نماز و کمربند جنوبی اگر به بهره‌برداری برسد، حجم بسیار زیادی از ترافیک شهر کاسته می‌شود. 
وی بیان کرد: با توجه به حضور زائران در ایام نوروز، ساعت خدمات‌دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری افزایش خواهد یافت. 

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این‌که اصلاحات هندسی سبب کاهش ترافیک 30 درصدی شد، افزود: بهسازی 400 دستگاه اتوبوس در سال 98 و ورود 100 دستگاه مینی‌بوس جدید در سال 98 در دستور کار قرار گرفته است و باید عنوان کرد در حال حاضر مردم فقط یک‌چهارم هزینه اتوبوس و قطار شهری را می‌پردازند. 
بهاروند تنها راهکار کاهش معضلات ترافیکی شهر را اصلاح فرهنگ و رفتار ترافیکی شهروندان دانست و بر اجرای سیاست‌های توسعه شبکه حمل‌و‌نقل عمومی تاکید کرد و گفت: تا وقتی به سمت حمل‌و‌نقل عمومی پیش نرویم، هیچ پروژه ترافیکی کمکی به کاهش ترافیک شهر نمی‌کند. امروز ارزانی سوخت از جمله عواملی است که رغبتی به استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی ایجاد نمی‌کند. 

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: طرح ترافیک هسته مرکزی شهر در دست بررسی است و چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد. وی عنوان کرد: در طول سال‌ها همیشه گفته و اطلاع‌رسانی شده اما به هر حال فرهنگسازی ضعیف است و متاسفانه دچار ضعف قوانین و کنترل‌های ضعیف نیز هستیم. اجرای مداوم یک قانون ضعیف تاثیر بسیار بیشتری از اجرای سفت و سخت مقطعی قوانین دارد. در شهر مشهد اعمال قانون فیزیکی و هوشمند به خوبی انجام نمی‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید