• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49164
+
-

اخبار

 انشعاب گاز به روستاهای منطقه 5 می‌رسد


3 هزار و 957 خانوار ساکن روستاهای شمالی منطقه 5 از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در این‌باره گفت: «عملیات لوله‌گذاری گاز در روستاهای دوتویه علیا و سلفی، سنگان، وسط، رندان، طالون، کیکا و امامزاده داود(ع) منطقه 5 از شهریور 96 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا بهمن 99 به پایان برسد.» «احمد دارابی» افزود: «این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود که بخش اول آن لوله‌گذاری و انشعاب گاز در روستاهای وردیج و واریش بود که به بهره‌برداری رسید و 416 خانواده از نعمت گاز بهره‌مند شدند. در مرحله دوم 3 هزار و 957 خانوار از روستاهای منطقه 5 با 10 هزار و 600‌متر شبکه‌گذاری و با 4هزار و560‌متر خط تغذیه و 200 انشعاب به شبکه گاز متصل می‌شوند.»


افتتاح «کوثر» به شرط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر با مشارکت سرمایه‌گذاران تکمیل می‌شود. معاون فنی و عمران منطقه 9 شهرداری با اعلام این خبر گفت: «پروژه کوثر از سال 1389 در زمینی به مساحت 8 هزار و200‌مترمربع در خیابان دامپزشکی کلید خورد تا در 7 طبقه استخر، سالن ورزش‌های آبی، پارکینگ، واحدهای تجاری، 2 سالن سینما، سالن بدنسازی، رستوران‌های ایرانی و بین‌المللی و تالار پذیرایی ساخته شود اما به دلیل مشکلات مالی فعالیت‌های عمرانی آن از سال 1390 متوقف شد.» «مجید امانی» ادامه داد: «تاکنون 70‌درصد پروژه کوثر ساخته شده و برای تکمیل آن به مشارکت سرمایه‌گذاران نیاز است و در صورت ورود سرمایه‌گذار این مجتمع پایان سال آینده افتتاح می‌شود.» 

​​​​​​​ پاکسازی محله‌ها از سارقان و خلافکاران



طرح ضربتی «پاکسازی محله‌ها» از سارقان و خلافکاران در منطقه21 اجرا می‌شود. سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: «برای جلوگیری از خفت‌گیری، مزاحمت و سرقت در مکان‌های بی‌دفاع شهری که در محدوده شهرک‌های دانشگاه، استقلال، چیتگر، غزالی، دریا و شهرداری وجود دارد، طرح «پاکسازی محله‌ها» اجرا می‌شود.» «منصور حمیدوند» با اشاره به گله شهروندان از‌‌‌ تردد معتادان و بزه‌کاران در حاشیه بزرگراه‌های فتح، آزادگان و شهید لشکری ادامه داد: «در این طرح با همکاری 2 کلانتری مستقر در این منطقه، اکیپ‌های ویژه پلیس انتظامی با گشتزنی‌های مستمر و شبانه‌روزی، معتادان کارتن‌خواب، فروشندگان موادمخدر و بزهکاران را شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند.» او با تأکید بر تأمین روشنایی معابر تاریک نیز گفت: «طبق هماهنگی انجام شده با اداره برق، تا پایان سال روشنایی معابر تاریک تأمین شده و امنیت افزایش خواهد یافت.» به گفته حمیدوند این طرح از ابتدای زمستان در این منطقه آغاز شده و تا پایان نوروز 98 ادامه خواهد داشت. 

​​​​​​​ پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در منطقه 9

تاکسی‌های منطقه 9 به سرویس پرداخت الکترونیک کرایه مجهز می‌شود. فرزاد فرهادیان بابادی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه9 گفت: «60‌درصد تاکسی‌های منطقه به سیستم هوشمند پرداخت آنلاین کرایه تاکسی مجهز شده‌اند که تا پایان سال این آمار به صددرصد می‌رسد.»


 عدد خبر 

 15هزار‌مترمربع از معابراصلی نواحی یک و 4 بهسازی شد. عملیات بهسازی و درزگیری با هدف افزایش عمر مفید آسفالت انجام شد. 

​​​​​​​ 120کشتی‌کار تهرانی در رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان به میزبانی منطقه 21 به رقابت پرداختند. این رقابت‌های دوستانه با کسب مقام اولی در رده خردسالان و نونهالان و مقام دومی در رده نوجوانان برای منطقه 21 پایان یافت. 

​​​​​​​ 7500 اصله نهال در بوستان جنگل کوهسار منطقه 9 کاشته شده است. نهال‌های کاشته شده در این بوستان از گونه کاج و سرو است که نیاز کمتری به آبیاری دارد. این درختان بیشتر در نقاط کم درخت این بوستان جنگلی کاشته شده است. 

​​​​​​​ 23 شیر فشار قوی آب در محله‌های شمشیری و امامزاده عبدالله(ع) در منطقه 9 با هدف تأمین آب مصرفی خودروها و نیروهای آتش‌نشان در مواقع بروز حوادث نصب می‌شود


 تلنگر هفته 

​​​​​​​ کاشت گیاهان مقاوم در پایان فصل سرما!

30 بهمن ماه خبری روی پورتال شهرداری منطقه 21 خبری قرار گرفت که برق از چشمانمان پرید. خبر این بود: «کاشت گل و گیاهان مقاوم به فصل سرما‌». انصافاً شما اگه جای ما بودید نگران نمی‌شدید که نکند زمستان دیگری در راه است آن هم زمستانی که هوایش بس ناجوانمردانه سرد است. وگرنه کاشت گیاهان مقاوم به سرما در روزهای منتهی به بهار چه دلیلی دارد؟! ​​​​​​​

 ترین ها 

 بزرگ‌ترین مسجد

بزرگ‌ترین مسجد محله تهرانسرغربی، مسجد جامع رسول‌اکرم(ص) است که گنبد و گلدسته‌های بلندش درست در وسط محله خودنمایی می‌کند. این مسجد که در سال 66 تأسیس شده، ابتدا تنها 300 مترمربع وسعت داشت ولی امروز با مساحت 2هزار و 500‌ مترمربعی‌اش به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد محله شناخته می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید