• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49158
+
-

«کرنش به حافظ» در اصفهان

«کرنش به حافظ» عنوان مجموعه‌ای از آثار هنرمند آلمانی «گونتر اوکر» است که با الهام از مفاهیم عرفانی و انسانی اشعار حافظ، در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمده است. 
به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، در این نمایشگاه آثار نمایش داده‌ نشده در ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است تا هنرمندان و هنردوستان اصفهانی عمق احساس این هنرمند آلمانی را به مفاهیمی که در اشعار حافظ نهفته است با چشم ببینند.  گونتر اوکر، هنرمند آلمانی 90 ساله‌ای است که از بیست و چهار سالگی به طور ویژه در حوزه حافظ کار کرده و از دوستداران شعر حافظ است به گونه‌ای که او را «گوته معاصر» لقب می‌دهند.
اوکر برای برگزاری نمایشگاه به 79 کشور دنیا سفر کرده است. آثار چاپ دستی اوکر در نمایشگاه «کرنش به حافظ» پیش از این 2 روز در آرامگاه حافظ به نمایش گذاشته شد.  هیچ‌کدام از آثار اوکر که در این نمایشگاه نمایش داده شده با قلم‌مو نیست و همه آنها با کمک حس لامسه و زمینه عرفانی الهام‌گرفته از شعر حافظ آفریده شده است. به گفته این هنرمند آلمانی، مجموعه یادشده بهشت اوست و این موضوع را با دیدن رنگ‌های متنوعی که در این آثار به کار رفته به‌وضوح می‌توان احساس کرد.
گونتر اوکر زمستان امسال هم اثری با عنوان «رقصی چنین میانه میدانم آرزوست» به موزه هنرهای معاصر اصفهان هدیه کرد و از این اثر در نمایشگاه اوکر در اصفهان پرده‌برداری شده است. اثر یادشده شبیه این است که در تمامی گنبدهای لاجوردی اصفهان سر به آسمان کنید و بچرخید؛ هی بچرخید تا همچون سماع‌کنندگان به وحدتی در منظر وجودی خود برسید. زمینه لاجوردی اثر هیبت گنبدهای شهر را دارد و خط‌های پررنگ و کمرنگ طلایی اشارتی است به فاصله‌ای که میان طالب و مطلوب است. این نمایشگاه که از 2 اسفند برپا شده است تا 23 فروردین 98 در موزه هنرهای معاصر اصفهان دایر خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید