• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49130
+
-

گرانی کاغذ و مشکلات چاپ در روسیه

دریچه
گرانی کاغذ و مشکلات چاپ در روسیه


ناشران کشور روسیه از وضعیت گرانی کاغذ و تناسب نداشتن عرضه و تقاضا در بازار کتاب این کشور نگرانند و پیش‌بینی می‌شود در سال 2019با کاهش فعالیت ناشران و تعدیل نیرو در این صنف روبه‌رو باشند. به گزارش پابلیشینگ پرسپکتیو، در سال‌های اخیر قیمت کاغذ در بازار افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است که نخستین نتیجه آن افزایش قیمت کتاب‌ها بوده که در سال‌جاری به‌نظر می‌رسد به اوج خود برسد. به این افزایش قیمت مالیات ارزش افزوده کشور روسیه را نیز باید اضافه کرد که دولت این کشور گفته از 18درصد به 20درصد خواهد رسید.
 الکسی آیلین، مدیر انتشارات آلپینا که ناشر کتاب‌های اقتصادی و تجاری، روانشناسی و فلسفه است از وضعیت نابسامان بازار کتاب روسیه در سال گذشته و امسال خبر داده است. به گفته وی، قیمت کاغذ در سال‌جاری 40درصد افزایش داشته که علاوه بر این هزینه‌های جانبی نیز تا 15درصد رشد داشته که مجموع آنها موجب تعطیلی بسیاری از انتشاراتی‌های روسیه شده است.

 لئونید شکورویچ، مدیر انتشارات آزبوکا آتیکوس، ناشر رمان‌های کلاسیک نیز از گرانی کاغذ در روسیه شکایت دارد و می‌گوید: این انتشارات احتمالاً امسال در ترجمه و چاپ رمان‌های خارجی محدودیت خواهد داشت. همچنین بسیاری از کتابفروشی‌های روسی نیز از کسادی بازار کتاب در سال گذشته و اوایل سال‌جاری گفته‌اند. این در حالی است که ایگور آرتمیف، رئیس سرویس توزیع کتاب فدرال روسیه (FAS) شروع افزایش قیمت کاغذ را از سال 2010عنوان کرده و گفته است: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم دوباره به ثبات برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید