• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49063
+
-

رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه:

مدیران کشور «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند

مجلس
مدیران کشور «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند


رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصیه کردند «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند و بدانند انقلاب اسلامی به‌پیش خواهد‌رفت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه ای، ایشان صبح یکشنبه ۵ اسفندماه‌۱۳۹۷ در ابتدای جلسه‌ درس خارج فقه، به شرح حدیثی از حضرت امام صادق(ع) درباره‌ «عاقبت‌اندیشی در امور و لزوم نشاط در کارها» پرداختند.

ایشان در جریان سخنان‌شان با استناد به این روایت به مسئولان توصیه کردند «بی‌حوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنند و بدانند انقلاب اسلامی به‌پیش خواهد رفت.

ایشان پس از شرح حدیث«عَن اَبی قَتادَةَ، قالَ اَبو عَبدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ: لَیسَ‌ لِحاقِنٍ رَأیٌ، وَ لا لِمَلولٍ صَدیقٌ، وَ لا لِحَسودٍ غِنًی، وَ لَیسَ بِحازِمٍ مَن لَم یَنظُر فِی العَواقِبِ، وَ النَّظَرُ فِی العَواقِبِ تَفتَحُ القُلوبِ.» فرمودند:توصیه من به همه‌ کسانی که مدیریتی دارند، مسئولیتی دارند، چه در قوه‌ مجریه، چه در قوه‌ قضاییه، چه در مدیریت‌های گوناگون، این است که افسردگی و ملالت را و بی‌حوصلگی را از خودشان دور کنند، ناامیدی را از خودشان دور کنند و بدانند که کار دارد پیش می‌رود، انقلاب حرکت می‌کند. دیدید به توفیق الهی در بیست‌ودوم بهمن چه حادثه‌ عظیمی در این کشور اتفاق افتاد. انقلاب است دیگر؛ انقلاب دارد حرکت می‌کند، پیش می‌رود.

40‌سال از نهضت عظیم این ملت و امام بزرگوار می گذرد و باید همه چیز از یادها رفته باشد، [اما] مردم جوری با این حادثه برخورد می‌کنند مثل اینکه همین دیروز اتفاق افتاده! جوری می‌آیند به خیابان‌ها که -آن طوری که به من از جاهای مختلف گزارش دادند- در تهران، در این خیابان‌های منتهی به میدان آزادی جمعیت نمی‌توانست جلو برود؛ شهرهای دیگر هم همین جور. از همه‌ سال‌های گذشته جمعیت بیشتر آمدند؛ چرا؟ چون تهدید دشمن بیشتر بود، مردم احساس نشاط و احساس تکلیف کردند. کارها دارد پیش می‌رود. بنابراین بی‌حوصلگی و مانند اینها را همه، اعم از مدیران ارشد، مدیران متوسط، مدیران پایین کنار بگذارند؛ این یک.

دوم، عاقبت‌اندیشی؛ کاری که می‌خواهند انجام بدهند، ببینند عاقبتش چه می‌شود؛ این تصمیمی که شما می‌خواهی بگیری، این حرکت را تصویب کنی یا رد کنی، ببین عاقبتش چه می‌شود، دنباله‌اش چیست، حرکت دشمن در قبال این چیست، شما چه کار می‌توانی بکنی؛ فکر اینها را بکن، بعد آن وقت مخلصاً ‌لله عمل کن.

این خبر را به اشتراک بگذارید