• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49042
+
-

پاتوسی ستاره این روزهای استقلال در گفت و گو با همشهری:

حالا می توانیم از قهرمانی حرف بزنیم

تیتر یک
حالا می توانیم از قهرمانی حرف بزنیم

 امیرحسین اعظمی

آیاندا پاتوسی بازیکن آفریقایی استقلال زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب در بین هواداران این تیم شده است. او در حالی به استقلال آمد که در ابتدا مشکلاتی برای ثبت قراردادش ایجاد شد ولی در نهایت با موافقت سازمان لیگ، پاتوسی پیراهن آبی را بر تن کرد. او در نخستین بازی مقابل پارس‌جنوبی به‌خوبی خودش را نشان داد و در بازی با ذوب‌آهن نیز ثابت کرد که استقلال می‌تواند روی این بازیکن حساب باز کند. با پاتوسی درخصوص حضور در استقلال و مسائل مختلف دیگر صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
  از بازی با ذوب‌آهن شروع کنیم. حتما خیلی خوشحالی‌که بردید و خودت هم گل زدی؟
بله، واقعا خوشحالم. ما نیاز به این برد داشتیم تا خودمان را در بین مدعیان قهرمانی قرار دهیم. در یکی دوهفته اخیر بعضی از تیم‌های بالای جدول امتیاز از دست دادند و این 6امتیازی که در 2بازی اخیر گرفتیم برای ما فوق‌العاده بود؛ خصوصا برد برابر ذوب‌آهن. ما با گرفتن 3امتیاز این بازی وارد جمع مدعیان شدیم و حالا می‌توانیم از قهرمانی حرف بزنیم.

  یعنی استقلال قهرمان می‌شود؟
منظورم این بود که ما در بین مدعیان هستیم.

  به‌نظر تو اصلی‌ترین رقیب استقلال چه تیمی است؟
وقتی جدول را ببینیم، متوجه می‌شویم که پیش‌بینی کار آسانی نیست، چون فاصله تیم‌ها از لحاظ امتیازی خیلی نزدیک است. هنوز هیچ تیمی نتوانسته اختلاف زیادی با بقیه تیم‌ها ایجاد کند و باید دید در هفته‌های آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

  تماشاگران استقلال در 2بازی اخیر تو را حسابی تشویق کردند. در این خصوص چه صحبتی داری؟
خب، واقعا احساس خوبی دارم. آنها در تمرین یا خیابان که مرا می‌بینند، با من عکس می‌اندازند و گاهی اوقات هم چیزهایی می‌گویند که من متوجه نمی‌شوم، چون فارسی بلد نیستم. از اینکه آنها مرا تشویق می‌کنند واقعا خوشحالم.

  تو در شرایطی به استقلال آمدی که آن اوایل مشکلاتی برای ثبت قراردادت ایجاد شد. در این خصوص چه صحبتی داری؟
من در این زمینه با مدیربرنامه‌هایم صحبت کردم و او اطمینان داد که مشکلم حل می‌شود. نگرانی زیادی نداشتم چون حضورم در استقلال قانونی بود.

  آیا پیشنهادهای دیگری هم داشتی؟
بله، چند پیشنهاد از امارات و چند کشور دیگر داشتم ولی دوست داشتم برای استقلال بازی کنم.

  چرا استقلال را انتخاب کردی؟
وقتی با پیشنهاد مدیربرنامه‌هایم مواجه شدم، در مورد استقلال تحقیق کردم. من اینجا را انتخاب کردم چون استقلال تاریخچه بزرگی دارد. استقلال در فوتبال آسیا تیم بزرگی است و خوشحالم که اینجا را انتخاب کرده‌ام.

  فکر می‌کردی اینقدر زود توانایی خودت را نشان بدهی؟
من فوتبالیست هستم و این شغل من است، پس باید خودم را نشان می‌دادم. این چیز عجیبی نیست، یک بازیکن باید خیلی زود خودش را با یک شرایط جدید هماهنگ کند. مطمئنا به‌ مرور زمان وضعیتم بهتر خواهد شد و به همه‌‌چیز عادت می‌کنم. بازی در استقلال و لیگ ایران یک چالش جدید برای من است.

  کار کردن با شفر چگونه است؟
شفر هم مربی باتجربه و بزرگی است که در کشورهای مختلفی کار کرده است. او هدفی جز موفقیت استقلال ندارد.

  در استقلال حتما با منشا و اسماعیل رابطه خوبی داری؟
ما 3نفر بازیکن آفریقایی هستیم و ارتباط خوبی داریم ولی من سعی می‌کنم با همه بازیکنان و هم‌تیمی‌هایم ارتباطی صمیمی داشته باشم.

  هدف بزرگ تو در استقلال چیست؟
دوست دارم بهترین عملکرد را در تیم داشته باشم و این باعث می‌شود که باشگاه، کادرفنی، بازیکنان و هواداران احساس خوبی در مورد من داشته باشند. از طرفی دوست دارم قهرمانی در ایران و آسیا را تجربه کنم. یکی از دلایل مهمی که باعث شد به استقلال بیایم، حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. در این جام بیشتر می‌توانم خودم را نشان دهم و این به پیشرفت موقعیت من کمک می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید