• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 49037
+
-

بافق؛ شهری برای همه

شهردار بافق: پروژه‌های متعددی با توجه به طرح تفصیلی در شهر در حال اجراست

در شهر
بافق؛ شهری برای همه

سارا گلابگیریان|  یزد- خبرنگار:


شهروندانی بافقی به عنوان شهروندان یکی از شهرهای استان یزد که در قلب کویر ایران و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری یزد قرار گرفته است، انتظار دارند که شهرداری با توجه به اجرای شبکه گاز در این شهر، معابر را بازسازی کند.

 بافق یکی از شهرهای پرجمعیت و گردشگر‌پذیر استان است و ساخت پارک آبشار باعث سفر بسیاری از هم‌استانی‌ها و گردشگران ایرانی و خارجی به این شهر شده است. البته این شهر جاذبه‌های بسیاری دارد که آن را به یکی از مقاصد گردشگری استان تبدیل کرده است. اما زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهر هنوز به صورت کامل تامین نشده است و برخی از خدمات باید ارتقا یابند تا شهروندان این شهر احساس رضایت کنند و گردشگران نیز از حضور در آن از خدمات مناسب بهره بگیرند.


بازسازی معابر بعد از گازکشی

یکی از شهروندان بافقی با اشاره به اجرای شبکه گاز در این شهر می‌گوید: شبکه معابر شهر با اجرای عملیات گازرسانی نیاز به مرمت اساسی دارد و مدیران شهری باید این کار را در اولویت کاری خود قرار دهند تا تردد با دشواری صورت نگیرد. «رضا صلواتی» ادامه می‌دهد: بافق ظرفیت بسیاری برای رونق گردشگری دارد، اما نه‌تنها برای گردشگران، بلکه برای شهروندان نیز باید خدمات مناسبی فراهم شود تا رونق اجتماعی و اقتصادی شهر را به دنبال داشته باشد.
وی می‌افزاید: ساماندهی ورودی‌های شهر، اصلاح معابر و ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه از خواسته‌های شهروندان بافقی از شهرداری است که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود.


ضرورت افزایش فضای سبز شهر

یکی دیگر از شهروندان بافقی به ضرورت افزایش فضای سبز بافق اشاره می‌کند و می‌افزاید: درست است که پارک آبشار فضای سبز خوبی به شهر اضافه کرده است، اما با توجه به قرار گرفتن این شهر در جوار صنایع و معادن آلاینده به فضای سبز بیشتری نیاز است. «حمید پورمحمدی» ادامه می‌دهد: فضای سبز پارک آبشار مورد استقبال شهروندان بافقی و سایر هم‌استانی‌ها است و لازم است که این پارک توسعه پیدا کند تا پاسخگوی نیاز باشد. این شهروند می‌گوید: فضای سبز یکی از نیازهای اصلی شهرهای صنعتی و معدنی است و این مهم در شهر بافق در قالب طرح پارک آبشار تامین شده است، اما ادامه این طرح باید با سرعت عمل بیشتری تکمیل شود و توسعه پیدا کند.


ساماندهی مسیر دسترسی به روستاها 

یکی دیگر از شهروندان بافقی بر ضرورت ساماندهی مسیرهای دسترسی به نقاط گردشگری بافق تاکید می‌کند و می‌افزاید: مسیر دسترسی به رمل‌های روستاهای باقرآباد و صادق‌آباد نیاز به بهسازی دارد. «حمید باقری» می‌گوید: هم شهروندان بافقی و هم گردشگران برای تردد در این مسیر با مشکل مواجهند و بلوار دسترسی در دست ساخت است که باید در تکمیل آن تسریع شود. وی می‌افزاید: بافق بسیار پرظرفیت است و امکان فعال شدن در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارد اما باید از ظرفیت‌های آن استفاده بیشتری صورت گیرد. باقری می‌گوید: برای مثال همین روستاهای کویری ظرفیت بی‌نظیری برای رونق گردشگری هستند اما مناسب نبودن مسیر دسترسی مشکلات بسیاری را برای تورهای گردشگری ایجاد کرده است.


بافق؛ مقصد گردشگران

شهردار بافق اظهار می‌کند: بافق شهری در حال توسعه است و بر آن هستیم که با تکمیل زیرساخت‌ها حس تعلق به مکان را برای بافقی‌ها به حد اعلا برسانیم و مقصدی مطلوب برای گردشگران ایجاد کنیم.«سید علی نوروززاده» با تاکید بر این‌که اصلی‌ترین خواسته شهروندان بافقی از شهرداری ساماندهی شبکه معابر است می‌افزاید: پروژه‌های متعددی در بافق با توجه به طرح تفصیلی در حال اجرا است.به گفته وی، در زمینه عمرانی تملک‌ها برای ساخت بلوار شهدا که نیمه‌تمام بوده انجام گرفته و زیرساخت‌هایش در حال آماده‌سازی است. با ساخت این بلوار بسیاری از دسترسی‌های شهر بهبود می‌یابد و مسیرهای امن بیشتری برای شهروندان ایجاد می‌شود. نوروززاده ادامه می‌دهد: همچنین بلوار ورودی از سمت کرمان از دیگر اولویت‌ها است که طی توافقاتی با اداره راه در دستور کار است. طراحی مسیر انجام شده است و امیدواریم در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی می‌گوید: از طرفی، برای احداث بلوار باقرآباد عملیات تملک در حال انجام است و با توجه به این‌که این بلوار مسیر دسترسی به کویر و روستاهای تاریخی است، برای ما اولویت زیادی دارد.  شهردار بافق اظهار می‌کند: بهسازی معابر در زمینه طرح‌های عمرانی از دیگر اولویت‌های مهم شهرداری بافق است. به همین منظور، به صورت گسترده بهسازی معابر پیاده‌رو را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه می‌دهد: در سال جاری، 20 هزار متر‌ مربع بهسازی پیاده‌روها انجام شده است و سال آینده نیز به همین میزان فعالیت خواهد شد و به‌زودی کار ساماندهی و بهسازی همه مسیرها به اتمام می‌رسد.نوروززاده می‌افزاید: قرار است شبکه به‌هم‌پیوسته‌ای برای عبور و مرور دوچرخه طراحی شود که به‌زودی این پروژه آغاز خواهد شد.

شهردار بافق درباره وسعت فضای سبز این شهر می‌گوید: در مورد پارک‌ها و فضای سبز در ابتدا با توجه به محدودیت‌های آبی نیاز به زیرساخت داشتیم. به همین منظور شبکه آب فضای سبز به صورت کامل جدا شده است. 
وی می‌گوید: اولویت در زمینه فضای سبز استفاده بهینه از منابع آب و توسعه پایدار با استفاده از درختانی است که سازگاری کامل با اقلیم بافق دارند.شهردار بافق می‌گوید: با همه این اقدامات در سال 97 معادل 5/1 متر سرانه فضای سبز افزایش یافت و 30 هزار متر‌ مربع فضای پارک ایجاد شد.نوروززاده با بیان این‌که پارک آبشار بزرگ‌ترین اکوپارک تجهیزشده کشور است می‌گوید: اقتصادی کردن فضای سبز و رفتن به سمت گیاهان با خروجی میوه همچون زیتون و خرما در پارک آبشار در دستور کار است.


ساخت باغ ایرانی در بافق

«سید علی نوروززاده» شهردار بافق، از ایجاد باغ گیاهان دارویی با عنوان باغ ایرانی با همکاری دانشگاه یزد در پارک آبشار خبر می‌دهد و می‌افزاید: زیرساخت‌های مورد نیاز آماده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید