• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48949
+
-

در بازدید فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر از بخش جنوبی منطقه 19 مطرح شد

بازپس‌گیری املاک به سود شهر

بازدید
بازپس‌گیری املاک به سود شهر


«شهرداری منطقه 19بخشی از املاک این منطقه را که غیرقانونی تصاحب یا اداره می‌شد، پس گرفته است»؛ این بخش اصلی گزارشی بود که علی توکلی، شهردار این منطقه و معاونانش ارائه کردند.

به گزارش همشهری، بازپس‌گیری اموال و املاک منطقه 19مهم‌ترین کاری است که شهرداری در این چندماهه انجام داده‌ است. این اموال که یا بدون قرارداد یا با قراردادهای مشکل‌دار سال‌ها در اختیار بعضی از شرکت‌ها و افراد بود، در چند‌ماه اخیر بازپس گرفته شده است. تعداد این اموال کم نبوده و برخی عبارتند از قلعه شادی بوستان ولایت که از سال 91تا 96 در اختیار بهره‌بردار قرار گرفته بود، اما بهره‌بردار با توجه به نقص یکی از بندهای قرارداد در این 5‌سال، نه‌تنها پرداختی به شهرداری نداشته که هزینه آب و برق این قلعه هم از جیب شهرداری پرداخت شده است. با اینکه قرارداد یک سال پیش به پایان رسیده بود ولی هیچ مسئولی در این مدت برای بازپس‌گیری آن تلاش نکرده بود اما به تازگی این قلعه به جمع اموال منطقه بازگشته است. یکی از رستوران‌های منطقه هم که به‌مدت 7سال بدون قرارداد و رایگان در اختیار بهره‌بردار دیگری بود، بازپس گرفته شد و حالا در مزایده به پیمانکار واگذار شده و برای منطقه درآمد دارد.  

شهردار منطقه ۱۹ و معاونان در این دیدار، از فعالیت‌های دیگری هم ‌گزارش دادند، از گشایش دوباره سالن کشتی محمد بنا، راه‌اندازی نخستین اور‍‌ژانس هوایی، ساماندهی بازار روزهای منطقه، بازآفرینی بافت‌های فرسوده و احیای بافت تاریخی یکی از کوره‌های قدیمی منطقه و... این منطقه فرصت‌های بالقوه‌ای هم دارد که می‌تواند به بهره‌برداری برسد. یکی از این فرصت‌ها تکمیل پروژه بوستان ولایت است. اگر مذاکرات شهرداری با سازمان اوقاف هم به نتیجه برسد، بوستان ایرانیان خلازیر هم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

   تقدیر عضو شورای شهر از توقف رویه‌های غلط
در این بازدید الهام فخاری هم از ایستادگی توکلی، شهردار منطقه 19و معاونانش در مقابل رویه‌های غلط تقدیر کرد و گفت: «مرحله اول کار توقف رویه‌های غلط بود. ایستادن در مقابل این رویه‌ها مخالفت‌ها و جوسازی‌های بسیاری را به همراه دارد. از شهریور 96چالش‌هایی پیش روی شورای شهر و شهرداری قرار گرفت و در برابر تغییرات مقاومت‌های زیادی می‌شود. اما همه شما تلاش کردید و بعد از کشیدن ترمز رویه‌های غلط، ایجاد رویه‌های جدید طبق خواست و مصالح عموم مردم و در راستای داشتن شهری برای همه مردم نه فقط برای گروه‌های رانتی خاص را در دستور کار قرار دادید. در انجام رویه‌های اصلاحی هم موفق بوده‌ و در بخش‌های مختلف آنها را به سرانجام رسانده‌اید. این اقدامات نتیجه می‌دهد و شهرداری امید مردم را روشن نگه می‌دارد و باور داریم می‌توان برخلاف گذشته سال آینده جزو 3نهادی که مردم از آنها بیشتر راضی هستند، قرار ‌گیرد. ما در مسیر تغییر هستیم و آنچه باید بشود، هنوز محقق نشده است. منطقه 19فرصت‌ها و البته به تعبیری تهدیدهایی دارد. شهرداری منطقه پای قانون ایستاده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید