• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48445
+
-

اعلام نام عامل انتحاری اتوبوس خاش

فرمانده نیروی زمینی سپاه از دستگیری یک زن در ماجرای حمله تروریستی به پاسداران در جاده خاش - زاهدان خبر داد

امنیتی
اعلام نام عامل انتحاری اتوبوس خاش

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان روز گذشته در ستاد نیروی زمینی سپاه با حضور چهره‌هایی چون سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد. سردار پاکپور در حاشیه این مراسم، اقدامات صورت گرفته برای دستگیری عوامل حادثه تروریستی را تشریح کرد. وی با اشاره به شناسایی هویت خودروی انتحاری و تیمی که این خودرو را آماده کرده بودند، گفت: 2 روز قبل در پی نخستین سرنخی که به‌دست آورده بودیم یک زن را دستگیر کردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم. به گزارش فارس، سردار پاکپور افزود: 2 نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر از پاکستان نیز حضور داشت. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ٣ نفر از عوامل تیم تروریستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند، تصریح کرد: 2 نفر از آنها دستگیر شده‌اند و یک نفر هم متواری است که ان‌شاءالله به‌زودی دستگیر خواهد شد.
سردار حسین سلامی نیز طی سخنانی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی با بیان اینکه ما دشمنانمان را می‌شکنیم و برای آن برنامه داریم، گفت: آل‌سعود بداند ماندنی نیست و دشمن بداند ما او را رها نمی‌کنیم. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما طرح‌هایمان را پیاده‌سازی‌ کرده و ‌قطعا انتقام شهدایمان را می‌گیریم؛ البته دشمن آنقدر سیلی خورده که این حرکات در برابر آن ناچیز است.
وزیر اطلاعات نیز از حاضران در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان بود. سیدمحمود علوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام تروریست‌ها را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت، گفت: قطعا روی این مسئله برنامه‌ریزی خواهیم کرد و این انتظار ملت است. وی افزود: در این زمینه هم‌افزایی بین دستگاه‌های مؤثر در امنیت وجود دارد و از لحظه وقوع این اتفاقات عملیات‌ها و بررسی‌ها در شورای‌عالی امنیت ملی آغاز شده است تا پاسخی قاطع بدهیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم ضمن اشاره به نقش عربستان و امارات در حادثه تروریستی اخیر، به فارس گفت: من شخصا به این نتیجه رسیده‌ام که برخی از این کشورها اقدامات ایضایی انجام می‌دهند و به همان نسبت انتظار وجود دارد که برای مولفه‌های امنیتی این کشورها مسئله ایضایی ایجاد کنیم. شهریار حیدری، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز به اعزام هیأتی از پاکستان به ایران درباره حادثه اخیر تروریستی اشاره کرد و به فارس گفت: دولت پاکستان پذیرفته است که کانون شکل‌گیری این تحرکات در خاک کشورش است. در میان واکنش‌ها به حادثه تروریستی زاهدان، سخنگوی وزارت‌خارجه کشورمان به ادعای اخیر عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان پاسخ داد. بهرام قاسمی سخنان الجبیر را «سراسر دروغ و کینه‌توزانه» خواند و گفت:«پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری در جهان و منطقه کسی جز دولت متبوع او نیست.» عادل الجبیر، اتهامات ایران را تحریف اذهان خوانده و مدعی شده بود که ایران بزرگ‌ترین حامی تروریست است.
اتهامات و گزارش‌های مسئولان ایرانی در ارتباط با نقش عربستان در حادثه تروریستی زاهدان در حالی است که سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین اظهارات خود پیرامون این موضوع گفت: اطلاعات موثق وجود دارد که نیروهای اطلاعاتی عربستان با وجود زمینه‌هایی در بلوچستان ایران و پاکستان فعالیت‌هایی را در زمینه ایجاد ناامنی انجام می‌دهد. او همچنین از رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی خواست تا دست سپاه را برای انتقام‌گیری باز بگذارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید