• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48425
+
-

وقت خوش انتقام

اولین باخت استقلال در این فصل مقابل پارس‌جنوبی بود و امروز موعد انتقام آبی‌هاست

تیتر یک
وقت خوش انتقام

هفته نوزدهم از لیگ برتر را استقلالی‌ها افتتاح می‌کنند. آبی‌پوشان امروز در نخستین بازی از هفته نوزدهم میزبان پارس‌جنوبی جم هستند تا بلکه با برتری مقابل این تیم غم شکست هفته گذشته را از یاد ببرند. امروز از لیگ برتر فقط همین یک بازی برگزار می‌شود و سایر بازی‌ها از جمعه تا یکشنبه انجام خواهند شد؛ البته به استثنای بازی سپاهان و ذوب‌آهن که فعلا سرنوشت نامعلومی دارد.

   تکرار داستان پارسال؟
استقلال در جدال با پارس‌جنوبی بیش از هر چیز به‌دنبال انتقام شکست در بازی رفت خواهد بود. آبی‌ها در هفته چهارم به جم رفتند و با نتیجه یک بر صفر نخستین شکست فصل را مقابل این تیم متحمل شدند. کلا شهر جم برای استقلالی‌‌ها خوش‌یمن نبوده و طی 2 فصلی که پارس‌جنوبی در لیگ برتر حضور دارد استقلال هیچ امتیازی از این شهر دشت نکرده است. آبی‌ها سال گذشته در اوج مشکلات خود با علیرضا منصوریان به جم رفتند و 2بر صفر شکست خوردند. اما در بازی برگشت وینفرد شفر انتقام سختی از جنوبی ها گرفت و آنها را در تهران 4بر صفر شکست داد. در این فصل اما خود شفر هم طعم شکست را در جم چشید و حالا وقت خوبی برای انتقام گرفتن از زردپوشان استان بوشهر است.

   استقلال دقیق‌تر است، پارس جنگنده‌تر
در بازی با تراکتورسازی، دروازه استقلال بعد از 602دقیقه بالاخره باز شد اما استحکام خط دفاعی آبی‌ها آن‌قدر هست که مقابل پارس‌جنوبی کار سختی برای بسته نگه داشتن دروازه خود نداشته باشند. استقلالی‌ها در لیگ جاری 10گل کمتر از پارس‌جنوبی خورده‌اند و بهترین خط دفاعی لیگ را هم در اختیار دارند. 2 تیم در گل زده تقریبا آمار برابری دارند اما برتری استقلالی‌ها در خط دفاعی و حفظ دروازه است. در زمینه آمار مالکیت توپ هم برتری نسبی با آبی‌هاست. استقلال طی 17بازی به‌طور میانگین 7/56 درصد از زمان بازی مالک توپ بوده اما این آمار نزد پارس جنوبی از 4/51 درصد فراتر نرفته است. در دقت پاس هم استقلالی‌ها 79بر 75 از حریف برترند. اما پارس‌جنوبی هم در یک آیتم از استقلالی‌ها برتر نشان داده است. زنبورها در 53درصد نبردها موفق بوده‌اند و استقلالی‌ها در 51درصد. براساس این آمار پارس‌جنوبی کمی جنگنده‌تر از میزبان امروزش نشان داده است.

   استقلال میزبان خوبی نیست
استقلال در حالی از پارس‌جنوبی میزبانی می‌کند که در بازی‌های خارج از خانه خودش آمار بهتری نسبت به بازی‌های خانگی داشته است. از 28 امتیاز استقلال در این فصل 18 امتیاز در بازی‌های غیرخانگی و فقط 10 امتیاز در ورزشگاه آزادی به‌دست آمده است. اما بازی با پارس‌جنوبی به‌عنوان نخستین میزبان استقلال در نیم‌فصل دوم می‌تواند این آمار را کمی بهبود ببخشد. از آن طرف، پارس‌جنوبی در بازی‌های خارج از خانه‌اش دقیقا نصف بازی‌های خانگی امتیاز گرفته است. 16امتیاز در خانه و 8امتیاز در زمین حریفان آمار تیمی است که آخرین میهمانی‌اش در مسجدسلیمان بود و در وقت‌های تلف‌شده بازی از شکست گریخت؛ آن هم با گل فرزاد حاتمی، مهاجم جدیدش که سابقه بازی در استقلال را هم دارد.

   ویژه‌ها؛ حاتمی روبه‌روی استقلال
فرزاد حاتمی می‌تواند چهره ویژه این بازی باشد. مهاجمی که سابقه بازی در تمام تیم‌های بزرگ ایران از استقلال تا پرسپولیس و از سپاهان تا تراکتورسازی را در کارنامه‌اش دارد در نیم‌فصل اول بدون تیم مانده بود اما از زمانی که از پنجره نیم‌فصل وارد پارس‌جنوبی شده با 46دقیقه حضور در میدان یک گل و یک پاس گل به نام خودش ثبت کرده است. او در بازی اول یک دقیقه، در بازی دوم 10دقیقه و در بازی سوم 35دقیقه برای تیمش بازی کرد و درصورت ادامه این روند در مقابل استقلال حداقل یک نیمه فرصت بازی مقابل تیم سابقش را خواهد داشت. گلزنی احتمالی او به مهدی رحمتی اتفاق جالب و ویژه‌ای خواهد بود. در تیم استقلال هم فرشاد محمدی‌مهر از پارس‌جنوبی آمده اما مدت‌هاست از ترکیب اصلی خارج شده و بعید است فرصت بازی مقابل تیم سابقش را پیدا کند. او در بازی رفت 82دقیقه در میدان بود و ضعیف‌ترین نمره را در جمع بازیکنان هر دو تیم گرفت.


شفر: داشتن بهترین بازیکن باعث پیروزی نمی‌شود 
وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل پارس‌جنوبی جم در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، گفت: «در بازی قبل تنها یک اشتباه کردیم که روی ضدحمله گل خوردیم. باید بازی را در میانه میدان کنترل و سخت تلاش کنیم. ما باید کارهایی را که در تمرینات انجام می‌دهیم، در زمین اجرا کنیم». 
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره حضور بازیکنان جدید و همچنین اضافه‌شدن فرهاد مجیدی به کادر فنی این تیم گفت: «بازیکنان جدید دیر به اردوی ما اضافه شدند. ایسما نیاز به تمرینات بیشتری دارد تا به لحاظ بدنی آماده شود. پاتوسی و ایسما به همراه منشا کیفیت خوبی دارند. بازیکنان جدید در تمرینات خوب هستند. ایسما مقابل پیکان گل زد، اما هنوز برای 90دقیقه بازی‌کردن آماده نیست. فصل گذشته در گروه سختی قرار داشتیم و امسال نیز گروه بسیار سختی داریم. شما شاهد هستید که تیم‌های الهلال عربستان و الدحیل قطر برای جذب بازیکنان چه هزینه‌هایی می‌کنند، اما بهترین بازیکن باعث پیروزی نمی‌شود و بهترین تیم بازی را می‌برد».

تارتار: چرا استقلال یک روز بیشتر استراحت کرده؟
مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: «برای بازی هیچ استرسی نداریم و مطمئنا برای ۳ امتیاز بازی می‌کنیم. ». سرمربی تیم فوتبال پارس‌جنوبی با گلایه ازکمیته مسابقات سازمان لیگ افزود : «نمی‌دانم چرا سازمان لیگ اینگونه برنامه‌ریزی کرده که ما در ۸ روز ۳ بازی انجام دهیم. ‌اگر استقلال بازی عقب‌افتاده دارد چرا آنها ۵ روز برای این بازی استراحت می‌کنند و ما ۴ روز؟ وقتی استقلال بازی داشته باشد، فاصله بازی‌های این تیم باید کم شود نه ما؛  نه اینکه استقلالی‌ها ۶ روز استراحت کنند و ما اصلا زمان نداشته باشیم. البته من نباخته‌ام و فردا هم با تمام توان تیم‌ام را به زمین می‌فرستم و آن‌قدر از بازیکنانم راضی هستم که به آنها اطمینان داشته باشم. صحبت‌هایم در مورد باخت نیست که بخواهم بهانه بیاورم، ولی داستان بی‌عدالتی و تبعیض باید از فوتبال ما جمع شود. اگر می‌خواهیم شب‌ها سرمان را راحت روی بالش بگذاریم، باید رابطه‌ها تمام شود. من از رسانه‌ها می‌خواهم به این مسائل بپردازند، ‌همه در ایران استقلالی‌ هستند یا پرسپولیسی.  با وجود اینکه قبلا در پرسپولیس بازی کرده‌ام اما الان باید از حق پارس‌جنوبی دفاع کنم».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید