• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48424
+
-

فضای مجازی در تسخیر شماره 21

فضای مجازی در تسخیر شماره 21

یک روز پس از احضار وریا غفوری، بازیکن ملی‌پوش استقلال به حراست وزارت ورزش و جوانان، گروهی از چهره‌های سرشناس فوتبال، با انتشار عکس‌هایی در اینستاگرام از او حمایت کردند.
حسین ماهینی، کاپیتان دوم تیم پرسپولیس در توییتر عکس وریا را با 2 قلب قرمز و آبی منتشر کرد. شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا دیگر بازیکنان پرسپولیس هم در استوری اینستاگرامش وریا را ستایش کردند.
علیرضا جهانبخش، عکس او را استوری کرد و نوشت: «انسان‌های واقعی هیچ وقت از گفتن حقیقت واهمه‌ای ندارند.» شاید اشاره‌ای به حرف‌های خود وریا بودکه در پاسخ به سؤال خبرنگاران، گفته بود دلیلی ندارد بترسد وقتی حرف حق را می‌زند.
از میان دیگر ملی‌پوشان سردار آزمون، اشکان دژاگه، روزبه چشمی، کاوه رضایی و محمدرضا خانزاده هم از وریا حمایت کردند.
پیروز قربانی، بازیکن سابق تیم استقلال به ایلنا گفت: «فوتبالیست‌ها از مردم هستند و اگر تریبونی دارند حق دارند از مردم بگویند و از حقوق آنها دفاع کنند. وزارت ورزش هم به‌جای اینکه به وریا گیر بدهد اشتباهات را قبول کند و برای ورزش ایران بهتر برنامه‌ریزی کند. حرف حق زدن نباید اینطور واکنش داشته باشد.» مهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان، داریوش شجاعیان، علی کریمی (استقلال)، مهدی قائدی، روح‌الله باقری، سجاد آقایی، محسن مسلمان، بختیار رحمانی و میلاد زنیدپور از دیگر بازیکنانی بودند که در حمایت از وریا، عکس او را در اینستاگرام منتشر کردند.
احضار وریا پس از آن بود که در پستی اینستاگرامی برخی از مواضع محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه را به چالش کشید. ساعتی پس از وریا، علی کریمی، سرمربی سپیدرود رشت و ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران هم واکنشی تقریبا مشابه حرف‌های ظریف نشان داد. ظریف به پست اینستاگرامی کریمی جواب داد، با این حال داستان وریا که پیش از این هم پست‌های اجتماعی مشابهی در اینستاگرام منتشر کرده بود، کمی پیچیده شد.
دیروز سیدعباس موسوی، معاون سخنگوی وزارت خارجه در توییتی نوشت: «از احضار آقای وریا غفوری بی‌اطلاعم اما آقای ظریف نه‌تنها انتقادپذیر است بلکه در این ۵ سال بدترین اهانت‌ها و تهمت‌ها را به‌خاطر مردم و راهی که برگزیده تحمل کرده است؛ حال سخن 2 ورزشکار محبوب هرچند تند، ایشان را ناراحت نمی‌کند.» او همچنین از قول ظریف نقل کرد که هیچ‌گونه شکایت و دلخوری از علی کریمی و وریا غفوری ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید