• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48328
+
-

چیرگی بر پرخوری عصبی

ذهن زیبا
چیرگی بر پرخوری عصبی


اغلب ما صحنه فرو‌کردن یک قاشق را داخل یک ظرف بزرگ بستنی به دست فردی غمگین در فیلم‌ها دیده‌ایم. اما کمتر کسی با پرخوری عصبی یا بولیمیا (‌Bulimia) آشنایی دارد.

به همین دلیل پس از هر فشار عصبی دنبال قاشق می‌گردیم. به گفته روانشناس‌ها، این اختلال با توجه به استعداد ذاتی و روانی فرد و همچنین ویژگی‌هایی همچون کمال‌طلبی و پیروی از رژیم‌های غذایی سخت روی می‌دهد.

برای شکستن این چرخه معیوب که پس از چندی تبدیل به عادت می‌شود، باید چند نکته را رعایت کرد. به نوشته سایت هلث‌هاروارد www.health.harvard.edu ایجاد یک الگوی غذایی منظم و نه‌چندان سخت می‌تواند گام نخست باشد. بهتر است رژیم‌های میانه‌رو و معقولی که فرد را پس از مدتی یا طی روز وادار به پرخوری جبرانی می‌کنند، انتخاب کنید. به محض اینکه احساس گرسنگی کردید، غذایی کم‌کالری بخورید.

همچنین دور غذاهای مورد علاقه خود را خط نکشید، بلکه از هر کدام میزان اندکی بخورید تا اشتهای بالا و بنابراین پرخوری به ذهن شما هجوم نیاورد. هر زمان میل به پرخوری در شما ایجاد شد، از خود بپرسید که آیا به‌خاطر تنش زیادی که دارید، دچار میل پرخوری نشده‌اید؟ آیا برای رفع تنش و استرس نمی‌خواهید پرخوری کنید؟ چه کار دیگری به برطرف‌شدن این میل کمک می‌کند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :