• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48300
+
-

زباله رستوران‌ها «فردوس» را بلعیده‌اند

تیتر یک
زباله رستوران‌ها «فردوس» را بلعیده‌اند

منطقه 5

سطل‌های زباله بلوار فردوس ظرفیت زباله‌های رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های این بلوار را ندارد و نشت شیرابه‌ زباله‌های تر رستوران‌های حاشیه بلوار فردوس باعث آلوده شدن محیط شده است. «قاسم شاهدی» از کاسبان بلوار فردوس شرق می‌گوید: «‌طی 4 و5 سال اخیر تعداد رستوران‌های بلوار فردوس افزایش یافته است. این رستوران‌ها نه تنها مشکلات ترافیکی زیادی برای بلوار ایجاد کرده‌اند بلکه بوی تعفن و شیرابه‌های زباله‌هایشان هم مشکل‌ساز است. رستوران‌داران ساعات مشخصی برای تخلیه زباله ندارند و از آنجایی که حجم زباله‌های تولیدی بالاست و مخازن زباله ظرفیت زیادی ندارد در نتیجه در اطراف مخازن و جوی‌های آب زباله و ته‌مانده غذا انباشته می‌شود و محلی مناسب برای تجمع موش‌ها و حیوانات موذی فراهم کرده است.»
«محمدعلی جعفری»، دبیر شورایاری محله فردوس با تأیید این موضوع می‌گوید: «بسیاری از شهروندان و کاسبان بلوار فردوس برای حل این مشکل با شورایاران تماس گرفتند. بعد از نشست‌های متعدد بین مسئولان رستوران‌ها و مسئولان شهرداری قرار شد شهرداری در چند نوبت مخزن‌های زباله روبه‌روی رستوران‌ها را جمع‌آوری کند. البته این در شرایطی است که مدیران رستوران‌ها نیز همکاری کنند.»
علیرضا بالش زر، شهردار ناحیه 5 درباره این مسئله می‌گوید: «برای تخلیه زباله‌های رستوران‌ها زمانی را در نظر گرفته‌ایم و از این به بعد رستوران‌هایی که زمانبندی تخلیه زباله را رعایت نکنند جریمه می‌شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید