• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48295
+
-

نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

عرضه پراید صندوقدار 37میلیونی از امروز


علی ابراهیمی/ روزنامه‌نگار
پراید 50میلیونی، پژو 405بیش از 90میلیونی، تیبای 60میلیونی و... نرخ‌هایی است که تا یک‌ماه قبل، نقل محافل فعالان صنفی و مردم در تشریح اوضاع نابسامان بازار خودرو بود، طنزی که این روزها به واقعیتی تلخ در بازار خودرو تبدیل شده است.

به‌گزارش همشهری، از ابتدای هفته جاری تا‌کنون قیمت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی چندین میلیون تومان افزایش یافته و سونامی گرانی حتی به بازار بی‌رمق خودروهای خارجی نیز سرایت کرده است. با وجود این هیچ‌کس پاسخگوی افزایش حتی بیش از 100درصدی قیمت خودروهای داخلی در آشفته بازار کنونی نیست.

کورس افزایش قیمت خودرو که ازحدود یک هفته پیش آغاز شده بود، دیروز به نقطه‌ای رسید که کمتر کسی تصور آن را داشت. با این روند قیمت حاشیه بازار پراید 111به 49، تیبا به 60، پژو 405به 90، پژو 206تیپ 2به 84و پارس اتوماتیک به مرز 120میلیون تومان رسید. شتاب گرانی خودروهای داخلی و وارداتی در بازار شرایطی را رقم زده که دو خودروساز بزرگ کشور در اقدامی هر چند دیرهنگام، فروش فوری- نقدی 20درصد خودروهای تولیدی روزانه خود را از ساعت 10صبح امروزدر دستور کار قرار دادند.

عرضه فوری 20هزار محصول سایپا
نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با تأکید بر اینکه با توجه به تیراژ تولید بهمن و اسفندماه این شرکت، سایپا در مجموع تا پایان امسال بین 15تا 20هزار دستگاه‌ محصولات مذکور را با قیمت‌های مناسب به بازار عرضه خواهد کرد، در مورد مبنای تعیین فروش فوری این محصولات گفت: مبنای تعیین قیمت فروش نقدی- فوری این خودروها نرخ حاشیه بازار آن در دهه اول بهمن 97منهای 5درصد است، مثلا قیمت بازار پراید 111در تاریخ مذکور 41میلیون و 500هزار تومان بوده است که با احتساب نرخ 5درصد پایین‌تر از حاشیه بازار، قیمت فروش فوری و نقدی این خودرو از امروز 39میلیون‌و‌440هزارتومان خواهد بود.

بابایی در مورد رشد عرضه محصولات این شرکت به بازار، افزود: سایپا در هفته منتهی به 26بهمن‌ماه امسال به‌صورت میانگین 2062دستگاه خودرو تولید کرده که این تعداد نسبت به هفته پیش از آن 45درصد و نسبت به هفته اول بهمن‌ماه 90درصد رشد داشته است. به‌گفته او  بخش زیادی از تعهدات خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان تحویل شده و باعث ایجاد تعادل قیمت‌ها در بازار می‌شود.

فروش برای شکست حباب قیمت‌ها
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز با بیان اینکه با عرضه اینترنتی تعداد بالایی از خودروهای تولیدی این شرکت به‌صورت فوری- نقدی، حباب قیمت خودروهای داخلی در حاشیه بازار شکسته خواهد شد، گفت: اکنون تعداد تحویل محصولات این شرکت به حدود روزانه 1500دستگاه افزایش یافته و این عدد درآینده نزدیک نیز افزایش خواهدیافت. مصطفی خان کرمی، دلال‌بازی و سودجویی را عامل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار خودرو دانست و به مشتریان توصیه کرد که فریب این دلال‌ها را نخورده و خودروهای مورد نیاز خود را از شیوه فروش فوری- نقدی تامین کنند.

به گفته او، طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو از روز سه‌شنبه 30بهمن‌ماه 97به‌صورت روزانه و مستمر از ساعت 10صبح هر روز از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت آغاز خواهد شد و ازجمله محدودیت‌های خرید خودرو در این شیوه فروش، هر کد ملی یک دستگاه، عدم‌امکان ثبت نام افرادی که طی 18‌ماه گذشته ثبت نام داشته‌اند، عدم‌امکان ثبت نام برای افراد زیر 18سال و... خواهد بود.

   اعلام قیمت نقدی محصولات سایپا



نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش در گفت‌وگو با همشهری با تشریح جزئیات فروش اینترنتی نقدی- فوری محصولات این شرکت از ساعت 10صبح امروز، گفت: از ساعت 10صبح امروز (سه‌شنبه) فروش اینترنتی نقدی- فوری همه محصولات خانواده ایکس 100، ایکس 200و کوئیک با موعد تحویل 30روزه در سراسر کشور آغاز و تا مادامی که قیمت‌های حاشیه بازار متعادل شود، ادامه خواهد یافت. عبدالله بابایی در مورد علت فروش نقدی- فوری محصولات این شرکت به‌رغم تعهد معوق 300هزار دستگاهی این شرکت در سال‌جاری، افزود: هر چند تعهدات زیادی برای تحویل خودرو به مشتریان داریم اما با توجه به رشد تیراژ تولید محصولات سایپا و به مدیریت بازار و جلوگیری از سوءاستفاده دلال‌ها در بازار شب عید خودرو این محصولات سایپا با قیمت مناسبی به مشتریان عرضه می‌شود. فروش اینترنتی این محصولات بر مبنای کد ملی و ثبت نام هر متقاضی بر مبنای کد پستی محل سکونت برای افرادی که طی 18‌ماه گذشته خودرویی از این شرکت نخریده‌اند، صورت خواهد گرفت. به گفته او با توجه به افزایش تیراژ روزانه تولید محصولات سایپا به 2هزار دستگاه و الزام وزارت صنعت برای تخصیص 80درصد خودروهای تولیدی به اجرای تعهدات معوق، 20درصد خودروهای تولیدی هر روز را به این شیوه به مشتریان عرضه خواهیم کرد.


از امروز پراید 131(صندوقدار) باقیمت 37میلیون و 100، تیبا معمولی 40میلیون و 400 و کوئیک 54میلیون تومان به‌صورت فروش نقدی- فوری عرضه می‌شود


 

این خبر را به اشتراک بگذارید