• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48269
+
-

آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو تا پایان سال

مترو
آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو تا پایان سال


۹ کیلومتر جنوبی از خط ۶ با 3ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا و ۷.۵کیلومتر در بخش شمالی خط 7با 3 ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس، میدان صنعت و هلال‌احمر جمعاً ۶ایستگاه مترو از خطوط ۶ و ۷ هستند که تا پایان سال آماده می‌شوند. به گزارش همشهری، علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به تسریع عملیات آماده‌سازی در خطوط ۶ و ۷ گفت: در تلاش هستیم ۹ کیلومتر جنوبی از خط ۶ را با 3 ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا تا پایان سال آماده افتتاح کنیم. هم‌اکنون فعالیت‌های ساختمانی در این 3 ایستگاه به پایان رسیده و برای تجهیز این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که درصورت عدم‌بروز مشکل خاص، تا پایان سال آماده بهره‌برداری اولیه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز خط۷ نیز گفت: بخش شمالی این خط حد فاصل ایستگاه شهید نواب صفوی تا میدان صنعت شامل ۷.۵کیلومتر با 2 ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت در مرحله سیگنالینگ است. او اضافه کرد: تجهیزات باقیمانده این خط هفته گذشته ترخیص‌شده و هم‌اکنون در حال نصب است. همچنین ایستگاه هلال احمر که در مسیر افتتاح شده خط ۷ قرار داشت و در تیرماه سال گذشته به‌دلیل عدم‌تکمیل افتتاح نشد در این مرحله، افتتاح خواهد شد.

آخرین وضعیت ۱۳۷۰ واگن
خبر دیگر از مترو اینکه وضعیت ۱۳۷۰ واگن باقیمانده برای متروی شهرهای کشور تا اردیبهشت و خرداد ۹۸ مشخص می‌شود. حسین رجب‌ صلاحی، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این‌باره به مهر گفت: ۶۳۰واگن به متروی تهران اختصاص یافت، از ۱۳۷۰ واگن باقیمانده، ۷۵۰ واگن مربوط به متروی شیراز، اصفهان، تبریز، کرمانشاه و... است و بیش از ۵۰۰واگن دیگر نیز دوباره سهم متروی تهران، مشهد و کرج خواهد بود. از سویی این هفته جلسه راهبردی درخصوص نحوه واگذاری این واگن‌ها برگزار می‌شود که دو بحث در این جلسه دنبال می‌کنیم؛ نخست جنس بدنه این واگن‌ها و دیگری نحوه واگذاری واگن‌ها که به‌صورت تک تشریفات یا مناقصه برگزار ‌شود. هم‌اکنون اسناد مناقصه آماده است و تنها باید درخصوص آن تصمیم‌گیری نهایی شود. در این مناقصه هر واگن ۲۰۰ هزار یورو، پایین‌تر از نرخی بود که به ما اعلام شد. همچنین اردیبهشت تا خرداد سال آینده، وضعیت واگن‌های باقیمانده مشخص می‌شود که چه نتیجه‌گیری و تَرک تشریفاتی مبتنی بر برگزاری مناقصه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید