• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48244
+
-

تو تنها قدم نمی‌زنی

تو تنها قدم نمی‌زنی

ساعت 23:30 امشب و باز هم یک رویارویی تکراری دیگر یورگن کلوپ با بایرن‌مونیخ؛ این‌بار به‌عنوان سرمربی لیورپول و مدافع عنوان نایب‌قهرمانی اروپا! او به‌عنوان سرمربی ماینس و دورتموند 29بار روبه‌روی بایرن قرار گرفته که طبیعی است در ماینس همیشه ببازد و برای نخستین بردش مقابل غول باواریا 10 بازی صبر کند. کلوپ 9برد، 4 تساوی و 16 باخت را در این رویارویی‌ها تجربه کرده، ازجمله باخت در فینال لیگ قهرمانان با دورتموند. با اینکه هنوز به‌عنوان سرمربی لیورپول مقابل این حریف سنتی قرار نگرفته، بایرن تکراری‌ترین حریفی است که کلوپ سرمربی با آن مبارزه کرده است. هانوفر با 24 رویارویی در رده دوم و منچسترسیتی با 13بار تکراری‌ترین حریف او بوده‌اند.
   هر دو باشگاه با 5قهرمانی جزو پرافتخارترین باشگاه‌های اروپا هستند. با این تفاوت که بایرن همچنان در آلمان حکمفرمایی می‌کند و 6قهرمانی پیاپی بوندس‌لیگا را به‌دست آورده اما از آخرین قهرمانی لیورپول از 18قهرمانی در لیگ داخلی 27سال می‌گذرد و آخرین قهرمانی آنها به پیش از استارت لیگ برتر و در سال1992 برمی‌گردد. در لیگ برتر فقط 6تیم من‌یونایتد، من‌سیتی، چلسی، بلکبرن، لستر و آرسنال قهرمان شده‌اند.
   هر دو تیم در لیگ داخلی در رده دوم جای دارند. بایرن به‌تازگی با افت دورتموند توانسته به یک‌قدمی صدرنشین برسد و لیورپول با تفاضل گل پایین‌تر صدر را به من‌سیتی پس داده است.
   لیورپول در آنفیلد که به قول آرین روبن وحشتناک‌ترین ورزشگاه جهان است، تنها یک‌بار در این فصل باخته‌ که برمی‌گردد به سپتامبر گذشته در کارابائو کاپ مقابل چلسی.
   هر 3 مدافع مرکزی این فصل لیورپول غایب هستند. فان‌دایک که در کنار راموس بهترین مدافع حال حاضر جهان است، به‌دلیل محرومیت و جو گومز که پدیده خط دفاعی این فصل تیم بود به‌دلیل جراحی در این دیدار حضور ندارند. لوورن جنجالی هم مصدوم است و برای درمان به کرواسی برگشته. ماتیپ تنها مدافع وسط در دسترس است و در کنار او باید فابینیو که یک هافبک دفاعی است به میدان برود.
   در اردوی بایرن هم توماس مولر به‌دلیل آن حرکت کونگ‌فو در مرحله مقدماتی همچنان محروم است اما با تیم به انگلیس سفر خواهد کرد. کینگزلی کومان که 2گل از 3گل بایرن را به آگزبورگ زد تا دیروز مصدوم بود اما با تیم به انگلیس برده شد تا درصورت بهبود به ترکیب اضافه شود. بواتنگ همچنان به‌دلیل بازی نکردن ناراضی است. مقابل آگزبورگ در ثانیه 13گل خوردند. کواچ گفته برای تیم سخت است با دریافت  دو ، سه گل در هر بازی مسابقه را ببرد.
   در عوض، خط حمله 2تیم قدرتمند است. لواندوفسکی 8گل در این فصل لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و صلاح که یک ضلع از مثلث جهنمی خط حمله لیورپول است 3 گل؛ هر دو از 24ضربه به سمت دروازه حریفان.
   بایرن در 8بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده و دست‌کم 2گل در هر بازی به حریفان زده است. بایرن می‌خواهد با هشتمین حضور در نیمه‌نهایی در 10فصل اخیر یک رکورد برای خودش ثبت کند.
   ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون، الکساندر آرنولد، ماتیپ، فابینیو، رابرتسون، واینالدوم، هندرسون، کیتا، صلاح، مانه، فیرمینو.
   ترکیب احتمالی بایرن: نویر، کیمیش، زوله، هوملس، آلابا، ژاوی مارتینس، تیاگو، گنبری، گورتسکا (خامس)، کومان (ریبری)، لواندوفسکی.
   تقریبا 2 دهه است که 2 تیم با هم بازی نکرده‌اند. آخرین بار در موناکو و در جریان جام یوفا سال2001 بازی داشتند. در 7رویارویی قبلی 2 برد 3- هیچ و3-2 برای لیورپول و یک برد 3 بر یک برای بایرن رقم خورد.
   آمار بایرن مقابل تیم‌های انگلیسی: 44بازی، 16برد، 14مساوی، 14باخت، 68گل زده، 58گل خورده.
   آمار لیورپول مقابل تیم‌های آلمانی: 28بازی، 12برد، 10تساوی، 6باخت، 51گل زده، 25گل خورده.
   نیکو کواچ پیش از تقابل با اشتوتگارت 5دقیقه دیر به تمرین رسید و بازیکنان از این موضوع ناراضی بودند. کواچ و تیاگو آلکانتارا در جریان بازی با آگزبورگ بحث‌های زیادی باهم داشتند. بعد از اتمام بازی تیاگو با لحن تندی با کواچ صحبت کرد و در ادامه کواچ هم با لحن تندی پاسخ او را داد. پس از آنکه مارتینس به جای تیاگو وارد زمین شد، رابطه آنها سرد شد. حذف مقابل لیورپول با نتیجه‌ای بد می‌تواند به‌معنای پایان دوران این مربی کروات در مونیخ باشد.
   ران توربن هافمن- دروازه‌بان چهارم بایرن- در تمرینات پس از اینکه توپ با شدت زیادی از فاصله نزدیک به‌صورتش برخورد کرد دقایقی روی زمین بی‌هوش بود، تیم پزشکان در آن مکان نبودند و بازیکنان از او مراقبت کردند تا دکترها برسند. بواتنگ سرآسیمه به رختکن رفته بود تا پزشکان را خبر کند.
   جانلوکا روکی داور 45ساله ایتالیایی قضاوت بازی امشب در آنفیلد را به‌عهده دارد. قضاوت‌های روکی برای بایرن: 2013 بایرن 3- صفر زسکا مسکو؛ 2015 بایرن 5- 1 آرسنال؛ 2016 آیندهوون 1- 2بایرن (هر 3 در یک‌هشتم پایانی). قضاوت‌های روکی برای لیورپول: 2011 لیورپول صفر-صفر براگا.
   کیتا، هافبک لیورپول گفته : «من بایرن را می‌شناسم و می‌دانم چه‌جوری باید جلوی آنها بازی کنیم.» آمار کیتا: 5بازی ،4باخت ، یک برد ، یک کارت قرمز!
   سبک کلوپ در کورس قهرمانی لیگ از زبان واینالدوم: «نمی‌توانم نتایج سیتی را نادیده بگیرم. اما کلوپ به بازیکنان گفته به نتایج سیتی اهمیتی ندهند. یک‌بار در رختکن پرسیدم که سیتی با چه تیمی بازی دارد و کسی نمی‌دانست.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید