• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48152
+
-

پاسخ به ادعاهای شهردار سابق

محسن هاشمی : صدا و سیما فرصت پاسخگویی به شورا و شهرداری بدهد و قالیباف اظهارات خود را اصلاح کند


صدای اعتراض‌شان بلند است؛ بلندتر از 5سال پیش. پلاکارد‌های‌شان لحن تندتری به‌خود گرفته؛ از بس که پرداخت حق و حقوق‌شان به تعویق افتاده. بعضی از آنها چهره‌ای درهم‌کشیده و دست‌های خشک و خشن دارند؛ از بس که کارِ سخت کرده‌اند اما بیشتر پول‌شان را هنوز نگرفته‌اند. آنها پیمانکاران و طلبکاران از شهرداری تهران هستند که به‌خاطر معوقات و دیون خود از دوره پیشین مدیریت شهری در خیابان بهشت حاضر می‌شوند و مطالبات خود را بر زبان می‌آورند؛ اغلب موارد آرام. جالب اما اینکه عالی‌ترین مدیر آن زمان که پیمانکاران در دوره او برای شهر تهران کار کرده‌اند و حق و حقوق‌شان پرداخت نشده، به نوعی زیر همه‌‌چیز زده است و کسانی را متهم می‌کند که برای شفاف‌سازی، مصاحبه کرده یا از سال 96به بعد تاکنون اقدامی در این مسیر انجام داده‌اند.

 محمدباقر قالیباف، شهردار 12ساله تهران از سال 84تا 96در یک‌برنامه تلویزیونی منکر بدهی‌ 56هزار میلیاردی به ارث گذاشته شده از دوره مدیریت خود شده؛ در شرایطی که بخشی از این مبلغ مربوط به همین پیمانکاران و طلبکارانی است که دیون خود را در دوره مدیریت شهری فعلی مطالبه می‌کنند و البته در شرایطی که هنوز جای مهر حکم دادگاه علیه سیدمحمود میرلوحی، عضو کنونی شورای شهر تهران به‌خاطر شکایت قالیباف از او خشک نشده است و صدالبته که هنوز در مورد ابلاغ حکم حبس و شلاق تعزیری برای میرلوحی ابهامات فراوانی وجود دارد و تا لحظه تنظیم این گزارش نیز نه دستگاه قضایی و نه مدیران پیشین شهر تهران هیچ‌گونه شفاف‌سازی در این خصوص انجام نداده‌اند. قالیباف در برنامه‌ «بدون توقف» شبکه 3تلویزیون و در پاسخ به یکی از حاضران برنامه گفت: «بدهی 54هزار میلیارد تومانی یک‌دروغ بزرگ است.» شهردار پیشین پایتخت سپس مدیریت فعلی را اینگونه متهم کرد: «هرکسی که نخواهد کار کند و بخواهد در قدرت بماند، باید دروغ بگوید، ذلت بپذیرد و زد و بند کند. بهانه‌های مختلف می‌گیرند.»  به گزارش همشهری، به‌نظر می‌رسد که تریبون صدا و سیما همچنان در اختیار جناح همسو با قالیباف باشد؛ چراکه از ابتدای دوره مدیریت پنجم شهر تهران، هنوز فرصت لازم در اختیار مدیران کنونی قرار داده نشده است.

سخنان قالیباف غیرمنصفانه است
یکی از کسانی که نخستین واکنش را به صحبت‌های قالیباف داشت، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران بود. او دیروز در ابتدای جلسه شورا گفت: «بخشی از سخنان قالیباف در صدا و سیما غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بوده و می‌بایست صدا و سیما فرصت پاسخگویی به شورا و شهرداری بدهد و قالیباف نیز اظهارات خود را اصلاح کند.» همچنین سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در تذکری در ابتدای جلسه خواستار اقدام حقوقی و قضایی معاونت حقوقی شهرداری درخصوص اظهارات اخیر قالیباف شد. او گفت: «قالیباف در برنامه تلویزیونی در مورد رقم بدهی شهرداری توضیحات و اظهاراتی داشته‌است. متأسفانه شهردار قبلی تهران مجدداً ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نه‌تنها منکر بدهی شده بلکه تهمت هم زده است. شهرداران سابق تهران همچون نجفی، افشانی و حالا هم حناچی با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، نمی‌خواهند عدد بدهی را بُلد (درشت‌نمایی) کنند؛ چراکه مانعی برای جذب سرمایه‌گذاری است اما حالا شهردار سابق با ادبیاتی سخیف اظهاراتی بیان کرده است.» میرلوحی با بیان اینکه لازم است صدا و سیما به شورا و شهرداری فعلی وقت پاسخ  دهد، اظهار کرد: «از دفتر حقوقی شهرداری تهران نیز می‌خواهم که اقدام حقوقی و قضایی لازم را درخصوص این اظهارات انجام دهد.» این عضو شورای شهر در انتها ضمن گلایه از برخورد صدا و سیما با مدیریت شهری جدید عنوان کرد که گویا صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند و تریبون و امکانات در اختیارش قرار می‌دهد و در یک هفته 2 بار در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا می‌کند.

   واکنش‌‌های دیگر
به غیر از تعدادی از اعضای شورای شهر که به‌طور مستقیم با رسانه‌ها در مورد صحبت‌های غیرمنصفانه قالیباف صحبت کرده‌اند، برخی هم در فضای مجازی به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. حسن خلیل‌آبادی، یکی از اعضای شورا در این راستا توییت کرده: «در دوره گذشته شخصی می‌گفت صدای اعتراض مردم نوار است، حالا می‌گویند بدهی دروغ است. دیوار حاشا هم بلند است! سری به خیابان بهشت بزنید، تظاهرات مکرر طلبکاران شهرداری، دروغگو را مشخص می‌کند. البته بلاتشبیه.» یک ‌کاربر دیگر نوشت: «بخشی از کارنامه قالیباف در مدیریت جهادی! میرلوحی: هزار میلیارد هولوگرام را راستی‌آزمایی کردیم، ۴۰۰ میلیارد آن متوقف و بخشی از آن ابطال شد. روزانه ۱۷ میلیارد تومان سود بانکی بدهی‌های شهرداری است.» تعدادی دیگر هم در فضای مجازی خواستار روشن شدن موضوع عیسی شریفی، قائم‌مقام شهرداری در زمان قالیباف شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید