• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48147
+
-

سؤال همشهری از سخنگوی قوه قضاییه

در لواسان چه خبر است؟


دی‌ماه امسال خبر ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در منطقه لواسان و حمله یک سگ از نژاد خاص در یکی از پارک‌های لواسان به یک دختر‌بچه و اخیرا انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از یک شهرک خاص در لواسان به نام باستی‌هیلز، این سؤال را در ذهن‌ها ایجاد کرد که در لواسان چه خبر است؟

 سؤالی که دیروز خبرنگار همشهری در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در این منطقه و مطالبه رهبری انقلاب برای جلوگیری از کوه‌خواری و زمین‌خواری را از غلامحسین محسنی اژه‌ای پرسید. اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که در رابطه با زمین‌خواری لواسان و نفوذ عده‌ای خاص در منطقه که تعدادی از آنها مربوط به بخشی از مسئولان هستند و حتی امام‌جمعه منطقه هم اعلام کرده است که زورشان به زمین‌خواران مورد اشاره نمی‌رسد، آیا با توجه به اذن اخیر رهبری انقلاب این افراد را معرفی نمی‌کنید؟ که اژه‌ای پاسخ داد: بعد از معرفی و مشخص‌شدن ارتباط این مسائل به اقتصاد کشور و پس از صدور حکم، معرفی می‌شوند اما قبل از صدور حکم، معرفی افراد قابل انتشار نیست.

حدود یک ‌ماه پیش پس از انتشار اخبار و ادعاهای مختلفی از تخلف ساخت‌وساز در ویلا‌های برخی از افراد منتسب به داماد یک مسئول بلند‌پایه امنیتی و همچنین همسر یک نماینده مجلس در لواسان، خبرنگاران در قالب یک گزارش میدانی به سراغ ساختمان‌های مورد‌نظر رفتند و اطلاعات جالب توجهی را کسب کردند و بخشی از آن در فضای مجازی منتشر شد و مسئولان قضایی پاسخی از واکنش‌های خود در این زمینه ارائه نکرده‌اند. امام‌جمعه لواسان هم با رسانه‌ای‌کردن ناگفته‌هایی در این رابطه با انتقاد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری در این منطقه، گفته است: برخی مسئولان به جای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، سفارش برای زمین‌خواری توسط نورچشمی‌ها می‌کنند. او در جایی دیگر گفته بود: زور ما به اینها نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام «سیدسعید لواسانی» امام‌جمعه لواسان اواخر دی‌ماه در گفت‌وگو با مهر گفته بود: به مسئولان محلی، استانی و کشوری چه شفاها و چه کتبا تذکر داده‌ام. متأسفانه عزم برخورد با تخلفات را در مسئولان به‌ویژه بالادستی‌ها نمی‌بینم. او ‌معتقد‌ است حال و انگیزه برخورد با این تخلفات را ندارند، اگر برخورد نشود، در آینده‌ای نزدیک از لواسان تنها یک اسم می‌ماند. اخیرا هم ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده ‌که در منطقه‌ای خاص از این منطقه نگهبانی گماشته شده است که افراد عادی امکان حضور در آن را ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید