• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 بهمن 1397
کد مطلب : 47988
+
-

احیای طرح شکست خورده بهیاری و کاردانی پرستاری

دبیرکل خانه پرستار، احیای کاردانی بهیاری و پرستاری را طرحی منسوخ و شکست خورده دانست و گفت: جامعه پرستاری این موضوع را به‌عنوان خطوط قرمز خود می‌داند.
محمد شریفی‌مقدم، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هم‌اکنون شرایط به‌نحوی است که متأسفانه دیوار بی‌اعتمادی پرستاران نسبت به سیاست‌های وزارت بهداشت، در حوزه پرستاری بسیار بلند است. بنابراین بایستی این وزارتخانه و در راس آن وزیر، ضمن
 آسیب شناسی این موضوع و عملکرد وزرای پیشین در مواجهه با پرستاران، اجازه ندهد این بی‌اعتمادی بیش از این در جامعه پرستاری ریشه بدواند. وی ضمن انتقاد از آنچه سیاست‌های غلط وزارت بهداشت در حوزه پرستاری خواند، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از کلیدواژه‌های اصلی وزیر بهداشت، بحث عدالت در نظام سلامت و کاهش تبعیض‌ها در بین دست‌اندرکاران سیستم بهداشت و درمان کشور است، و از آنجا که این امر مورد استقبال گسترده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز جامعه پرستاری قرار گرفت، این انتظار از شخص وزیر می‌رود که با نگاهی به عملکرد وزرای پیشین، به سیاست‌های غلط گذشته در رابطه با پرستاری خاتمه دهد. باید توجه داشته باشیم که اینک زمان شعارها گذشته و پرستاران امروز منتظر گام‌های عملی در جهت رفع موانع خدمتی آنها هستند.دبیرکل خانه پرستار، در ادامه به چالش ۳۰ سال اخیر پرستاری اشاره کرد و توضیح داد: یکی از موضوعاتی که وزیر بهداشت هم به‌صورت مستقیم و هم تلویحاً در مصاحبه‌های خود مطرح کرده‌اند بحث تربیت سطوح پایین پرستاری است که مشخص نیست از طرف چه کسانی یا چه سیستم‌هایی این مشورت به وزیر بهداشت داده شده اما لازم است که سابقه این تفکر را که هر چند وقت یک بار توسط جریانی خاص که ریشه در عمق وزارت دارد، مطرح می‌شود و همیشه نیز با هوشیاری جامعه پرستاری خنثی شده است باز هم مطرح می‌شودکه جهت تنویر افکار عمومی و تیم جدید علل آن را توضیح می‌دهم. وی ادامه داد: طی ۳۰ سال گذشته به‌طور مستمر و در فواصل زمانی مختلف این تفکر با عناوین مختلفی مانند پرستاری ٦ ماهه، بهیاری یک ساله، کاردانی پرستاری و با هدایت غیرمستقیم جریان خاص، ظهور و بروز داشته است. اما سؤال اینجاست که چرا تا امروز بحث کاردانی و بهیاری جمع شده است. شریفی‌مقدم افزود: فقط کافی است ۱۰ درصد از امکاناتی که برای فعالیت پزشکان در مناطق محروم اختصاص داده می‌شود برای نیروهای پرستاری درنظر گرفته شود تا همگان ببینند که نتیجه چه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :