• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 28 بهمن 1397
کد مطلب : 47981
+
-

فقط مربی بزرگ در حد کی‌روش

تیتر یک
فقط مربی بزرگ در حد کی‌روش

 نزدیک به 3هفته پس از آخرین بازی ایران در جام‌ملت‌های آسیا که آخرین بازی کارلوس کی‌روش هم بود، تیم ملی فوتبال ایران سرمربی‌ جدیدش را پیدا نکرده است. 3هفته زمان زیادی برای تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی نیست، اما چیزی که نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد روند این تصمیم‌گیری است. فدراسیون فوتبال ایران هنوز توضیح نداده که برنامه‌اش برای انتخاب جانشین کی‌روش چیست. برخی منابع از ستاره‌های بزرگی مثل مورینیو و زیدان اسم برده‌اند و گروهی هم بر این باورند که پس از بلاتکلیفی، ناگهان یک مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. علی پروین یکی از مدافعان انتخاب سرمربی ایرانی است. او حتی از علی دایی هم نام برده است.
شاید اگر جنگ بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ تا این اندازه بالا نمی‌گرفت، حالا نام سرمربی کروات پرسپولیس جایی در بالای لیست نامزدها قرار داشت. علی دایی هم شانس زیادی ندارد چون مانند امیر قلعه‌نویی یک‌بار به اعتبار اسم و رسمش روی نیمکت تیم ملی نشسته و شکست خورده است. گروهی نام جواد نکونام را سر زبان‌ها انداخته‌اند اما حتی خود آنها هم کت سرمربیگری تیم ملی را به تنش گشاد می‌بینند و پیشنهادشان کمک‌مربیگری است.
خبرنگار همشهری ورزشی، در روزهای گذشته با برخی از مدیران فدراسیون فوتبال تماس گرفت تا ردی از مذاکرات احتمالی برای انتخاب سرمربی تیم ملی پیدا کند. دیروز یکی از مدیران ارشد فدراسیون که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که برخلاف تصور برخی‌ها، پروسه انتخاب جانشین کی‌روش به جریان افتاده و به جاهای خوبی رسیده است؛ «ما یک دوره بسیار خوب با کی‌روش داشته‌ایم و طبیعی است که بعد از این دوست داشته باشیم همین روند ادامه پیدا کند. ادامه این روند هم قطعا نیاز به مربی بزرگ دارد؛ کسی در حد خود کی‌روش.»
این مقام مسئول در فدراسیون از گزینه‌ها نامی نبرد اما در عین حال مذاکره با برانکو و چند مربی ایرانی را که این روزها در برخی رسانه‌ها از آنها به‌عنوان انتخاب احتمالی نام برده می‌شود هم رد کرد. دیروز در عین حال یک منبع دیگر به نقل از مدیران فدراسیون فوتبال مدعی شد که مذاکره با لوران بلان به‌خوبی پیش می‌رود و شانس او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بیش از دیگران است. بلان 53ساله که سال1998 با تیم ملی فرانسه قهرمان جهان شد، مربیگری را در تیم بوردو شروع کرد و 2سال هم سرمربی تیم ملی شد. آخرین تیمی که او هدایتش را به‌عهده داشت، پاری‌سن‌ژرمن پرستاره بود.
در 2سال گذشته بلان در هیچ تیمی مربیگری نکرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید