• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47940
+
-

پیروزی مهم تراکتور با شوت دژاگه

نبرد بزرگ هفته هجدهم را قرمزهای تبریز با یک گل بردند

ورزشی
پیروزی مهم تراکتور با شوت دژاگه

بازی بزرگ هفته هجدهم را تراکتور برد؛ در لیگی که 5مدعی دارد و به‌شدت فشرده پیش می‌رود. سپاهان دیروز برنده شد و به صدر برگشت و استقلال با احتساب یک بازی عقب افتاده حالا 10امتیاز از صدر فاصله دارد که جبرانش به‌نظر سخت می‌رسد. دیروز در تبریز و برخلاف انتظار نیمه اول بازی بی‌کیفیت و بدون حادثه بود. به‌نظر می‌رسید بارش باران و لغزندگی زمین روی بازی تأثیر گذاشته اما گره مسابقه در میانه میدان بود؛ جایی که جنگ فیزیکی شدیدی جریان داشت.
جنگی که در نهایت چه از نظر کیفیت و چه نتیجه به سود تراکتور تمام شد؛ یک برد کلیدی با درخشش دژاگه. اشکان دیروز در بیشتر نبردهای تن‌به‌تن برنده بود و با هوش و تجربه بارها خط دفاع و هافبک حریف را به هم ریخت. اشه دیروز البته در یک صحنه با شیطنتش می‌رفت تاوان سختی بدهد. او ضربه عجیبی به نورافکن زد و با کارت زرد داور جریمه شد؛ کارتی که فریاد اعتراض شفر و آبی‌ها را به هوا برد. سرمربی استقلال بعد از بازی و در کنفرانس خبری هم معتقد بود که اشکان مستحق کارت قرمز بوده و باید اخراج می‌شده. به هر حال او در زمین ماند و در نیمه دوم ورق را به نفع تراکتور برگرداند. خط هافبک پراشتباه آبی‌ها در غیاب فرشید باقری نظمش را از دست داده بود و کریمی و نورافکن و شجاعیان مقابل قدرت ایمانی و تسلط دژاگه تسلیم شده بودند.
استقلال در انتقال توپ از دفاع به حمله ناتوان بود، بارها توپ را در وسط زمین لو داد و یکی از همین پاس‌های اشتباه هم پشت خط دفاع به اشکان رسید تا شوت دقیق او کار را تمام کند. ورزشگاه یادگار منفجر شد و اشکان به سبک گلزنان لیگ برتر خود را به آغوش هواداران رساند. استقلال در ادامه چند فرصت نصف و نیمه داشت اما آنقدر برتر نبود که نتیجه را عوض کند. تعویض‌های شفر این بار فایده‌ای نداشت و دوقلوهای سیاه نتوانستند چندان جریان بازی را به نفع این تیم تغییر دهند. استقلال تا اینجای لیگ در 7بازی با تیم‌های نیمه بالایی جدول در گلزنی ناتوان بوده و این یک علامت سؤال بزرگ در کارنامه شفر است. در عین حال این مسابقه هم مثل بیشتر بازی‌های این فصل سرشار از درگیری و اعتراض به تصمیم‌های داوری بود و ظاهرا فوتبال ایران به‌این زودی‌ها نمی‌تواند از شر این بیماری خلاص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :