• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47847
+
-

وداع با یاران خرازی

مراسم تشییع شهدای مدافع حریم امنیت امروز برگزار می‌شود

گزارش
وداع با یاران خرازی

پیکر مطهر شهدای مدافع حریم امنیت از نیروهای مرزبانی سپاه که چهارشنبه شب توسط عوامل گروهک تروریستی جیش‌الظلم در جاده خاش - زاهدان مورد حمله تروریستی قرار گرفتند، بعد از ظهر امروز (شنبه) در اصفهان تشییع می‌شود.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان‌(عج) استان اصفهان اعلام کرد: پیکر این شهدا در ساعت 14 روز شنبه از میدان بزرگمهر اصفهان به سمت گلستان شهدای این شهر تشییع می‌شود. 
این روابط عمومی با اشاره به این‌که برخی از شهدای این حادثه تروریستی از شهرستان‌های استان اصفهان هستند اضافه کرد: پیکر این شهدا پس از تشییع تا گلستان شهدای اصفهان به زادگاهشان انتقال می‌یابند و روز یک‌شنبه تشییع و خاک‌سپاری خواهند شد. 

سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به این‌که مراسم بزرگداشت شهدای یادشده روز یک‌شنبه در گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار می‌شود افزود: سخنران این مراسم یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است. 
بر این اساس، مراسم هفتمین روز شهدای حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان روز پنج‌شنبه این هفته در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

عوامل گروهک تروریستی جیش‌الظلم با اقدام انتحاری چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین (ع) استان اصفهان را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که با یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد، 27 نفر از نیروهای جان‌برکف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اسامی شهدا را «میثم عبدالله‌زاده، ابراهیم صیادی، محمد صابری، ابوالفضل موسوی، مهدی نوروزی، روح‌الله بابایی، حیدر براتی، یونس امیری، علیرضا پناه‌پوری، یحیی براتی، علی‌اکبر قبادپناه، علی خادمی، محسن صفری و تقی مهرابی» اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، «حسین قدیری، اسماعیل کرمی، سعید سلیمی، عباس کوهی، داوود میرزایی، امید اکبری، حسن مجیدی، مرتضی فاضل، رضا رحیمی، ابراهیم براتی، سید ثارالله موسوی، حسن‌علی ترکیان و عبدالرضا بروجی» از دیگر شهدای این حادثه تروریستی هستند.


حمله به اتوبوس کارکنان فداکار سپاه عمق درماندگی دشمنان است

رئیس جمهوری کشورمان در پیامی حمله سبعانه به اتوبوس حامل کارکنان فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش - زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تاکید کرد: بی‌تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور به‌زودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.

در پیام حجت‌الاسلام «حسن روحانی» آمده است: مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان به نمایش گذاشتند. 
وی افزود: این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از پاسداران غیور و حافظان جان‌برکف امنیت و اقتدار میهن اسلامی شد، قلوب همه مردم ایران را جریحه‌دار کرد. 

رئیس جمهوری در پیام خود آورده است: این‌جانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های داغ‌دیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهیدپرور ایران، نیروهای نظامی و به‌ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات، برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسئلت دارم. 

در این پیام آمده است: این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل‌آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران‌هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت‌آفرینی برای خاور میانه را دارند. اما جان و مال مردم سراسر این منطقه قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلارهای آلوده به خون مظلومان است. 
در پیام رئیس جمهوری تصریح شد: بی‌تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور به‌زودی به‌سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امیدهای واهی آنها را به یاس تبدیل خواهد کرد.


استوارتر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهیم 

نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه اصفهان نیز شهادت شماری از مرزبانان ایران اسلامی به دست تروریست‌های تکفیری در سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.
آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» در پیام خود تاکید کرد: خشم و تلخ‌کامی و شکست دشمنان اسلام و انقلاب پس از حرکت عظیم و پرشور و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی در روز 22 بهمن 97 با حادثه خونین ترو‌ریستی و شهادت رزمندگان عزیز اسلام در سیستان و بلوچستان نمایان شد و این گونه صدای خرد شدن استخوان‌هایشان را زیر پای میلیون‌ها ایرانی به گوش جهانیان رساندند.
وی افزود: اگرچه این اقدام خونین و غیرانسانی دشمن حزن و اندوه ملت شریف ایران را در پی داشت، تجربه نشان داده است این اقدامات نه‌تنها این مردم را از رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی سست نمی‌کند‌‌، بلکه مقاوم‌تر و استوارتر از گذشته به راه خود ادامه خواهند داد. 

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اینجانب شهادت این مدافعان عزیز اسلام و انقلاب را به محضر حضرت بقیه‌الله العظم (ارواحنا له الفداء)، امام خامنه‌ای(حفظه الله)، ملت سربلند ایران اسلامی و به‌ویژه مردم شهیدپرور استان اصفهان، فرماندهان و نیروهای مسلح و لشکر 14 امام حسین (ع)، همرزمان و خانواده گرامی شهیدان والامقام تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن عزیزان و صبر و اجر را برای کلیه بازماندگان و شفای عاجل را برای مصدومان این حادثه از خداوند متعال خواستارم.


تکفیری‌ها با انتقام کوبنده سپاه مواجه خواهند شد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان هم گفت: اقدام تروریستی تکفیری‌ها در سیستان و بلوچستان بی‌پاسخ نخواند ماند و آنها با انتقام کوبنده سپاه مواجه خواهند شد.
سردار «غلامرضا سلیمانی» در جمع خبرنگاران افزود: در این حادثه تروریستی در مسیر خاش - زاهدان، 27‌نفر از همرزمان ما به شهادت رسیدند که با پرنده‌های نیروی هوا-فضای سپاه به اصفهان منتقل شدند. وی یادآور شد: 6 نفر از مجروحان این حادثه از مجموع 13 مجروح همراه کاروان شهدا به اصفهان منتقل می‌شوند و مابقی نیز پس از اقدامات درمانی لازم برای ادامه مراحل درمان به این شهر انتقال داده می‌شوند.سردار سلیمانی افزود: تنها یک نفر از آسیب‌دیدگان این حادثه از لشکر 8 نجف اشرف است و مابقی از لشکر 14 امام حسین (ع) هستند.


2 روز عزای عمومی در اصفهان 

 در پی فاجعه تروریستی سیستان و بلوچستان، «عباس رضایی» استاندار اصفهان، روزهای شنبه و یک‌شنبه 27 و 28 بهمن را در این خطه عزای عمومی اعلام کرد.
استاندار اصفهان همچنین با صدور پیامی شهادت مظلومانه جمعی از غیورمردان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حادثه تروریستی انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل رزمندگان غیور و حافظان امنیت مرزهای ایران در سیستان و بلوچستان اسلامی را تسلیت گفت.

در پیام عباس رضایی آمده است: بار دیگر عناصر خودفروخته و دست‌نشانده استکبار جهانی که با حضور پررنگ و حماسی مردم انقلابی ایران در جشن بزرگ چهل‌سالگی انقلاب اسلامی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند، با اقدامات تروریستی خود تلاش کردند که امنیت ایران را خدشه‌دار کنند.

در پیام وی آمده است: ولی بی‌شک این گونه اقدامات تروریستی، نه‌تنها ذره‌ای از عزم راسخ نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت و مبارزه با مزدوران استکبار جهانی نخواهد کاست، بلکه عزم آنان را برای حفظ امنیت و آرامش مردم عزیز ایران اسلامی افزون خواهد کرد تا با صلابت بیشتر در مقابل هر گونه تعدی و تجاوز دشمنان به مرزهای ایران اسلامی ایستادگی کنند.

در ادامه پیام استاندار آمده است: این‌جانب شهادت مظلومانه و جان‌سوز جمعی از غیورمردان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فرزندان رشید و شجاع ملت ایران در حادثه تروریستی انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل رزمندگان غیور و حافظان امنیت مرزهای ایران اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران و به‌ویژه مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان که بار دیگر با تقدیم شهدای بزرگوار دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند و همچنین به خانواده بزرگوار این شهدای گران‌قدر تبریک و تسلیت عرض کرده و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه را از خداوند متعال خواهان و خواستارم.
 

دستگاه‌های مسئول بر این جنایت تمرکز و موضوع را با جدیت دنبال کنند


حضرت «آیت‌الله خامنه‌ای» در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تاکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیامرهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمت‌گزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ تروریست‌های سیه‌رو و سنگ‌دل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند.
این‌جانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ حتمی سپاه است.»

سیّد علی خامنه‌ای- 25 بهمن ماه 97

 

این خبر را به اشتراک بگذارید