• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47769
+
-

چالش قلعه در قلعه‌حسن‌خان

هفته هجدهم از لیگ هجدهم عصر امروز با جدال پرسپولیس و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. پنجشنبه و جمعه (امروز و فردا) جمعا 5 بازی برگزار می شود که درباره 2 بازی بزرگ هفته یعنی پرسپولیس-استقلال‌خوزستان و تراکتورسازی-استقلال‌تهران پیش‌بازی‌های مفصل‌تری در این صفحات می‌خوانید. اما 3 بازی دیگر که در آبادان، تهران و رشت برگزار می‌شود نیز خالی از حساسیت نیستند. به‌خصوص دیدار سپاهانی‌های صدرنشین با پیکان در ورزشگاه شهدای قلعه‌حسن‌خان.
  نفت آبادان- پدیده شهر خودرو
نفت آبادان در نیم‌فصل دوم هنوز موفق به گلزنی نشده و بعد از یک تساوی و یک باخت این بار باید جدال سختی را در مقابل تیم سوم جدول برگزار کند. پدیده که شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول بود در نخستین روز از نیم‌فصل دوم مغلوب پرسپولیس شد اما هفته بعد استقلال خوزستان را شکست داد تا روحیه خود را برای پیروزی در بازی‌های بعدی تا حدود زیادی بازیابی کند. زردپوشان آبادان در حالی از حریف میزبانی می‌کنند که در 9 میزبانی قبلی فقط 2پیروزی به‌دست آورده‌اند و در آبادان بیش از هر چیز به نتیجه تساوی علاقه نشان داده‌اند. در مقابل، پدیده آمار خوبی در بازی‌های خارج از خانه دارد و دقیقا نیمی از مهمانی‌هایش را با پیروزی به پایان رسانده است. پدیده به‌جز 2شکست مقابل پرسپولیس و سپاهان در خانه هیچ تیم دیگری نباخته است.
 پیکان - سپاهان
بعد از یک هفته خوب برای سپاهان و بازگشت این تیم به صدر جدول، کدام حریف بهتر از تیمی که 7 بازی متوالی را باخته و رکورددار لیگ هجدهم است. پیکان بعد از 6 باخت متوالی جلالی را برکنار کرد اما جانشین او در نخستین بازی‌اش آن‌قدر گل خورد که جلالی در هیچ‌یک از 6 باخت قبلی نخورده بود! حسین فرکی بعد از باخت 4 بر صفر به استقلال هفته سختی را سپری کرده و برای رویارویی با صدرنشین لیگ باید تیمش را از نظر روحی و روانی حسابی آماده کرده باشد وگرنه سپاهان با بهترین خط حمله لیگ هیچ رحمی به خط دفاعی آشفته پیکان نخواهد کرد. سپاهان از 8 بازی خارج از خانه‌اش 4 برد و 4تساوی به‌دست آورده و حالا در نهمین بازی مهمان پیکان است. پیکان هم از 8 میزبانی‌اش به 3برد و 4 باخت رسیده و علاقه چندانی به نتیجه تساوی نشان نداده است. کلید این بازی در دست مدافعان پیکان است. آخرین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر با هدایت همین حسین فرکی به‌دست آمده و حالا این مربی برای بازگشت به روزهای خوبش چشم امید به 3 امتیاز بازی با همین سپاهان دوخته است. قلعه‌نویی هم برای حفظ صدرنشینی به همه این 3 امتیاز نیاز دارد و با ولع خاصی به قلعه‌حسن‌خان می‌رود.
 سپیدرود - ماشین‌سازی
در رشت اوضاع برای علی کریمی به خوبی پیش نمی‌رود و او هنوز نتوانسته راهی برای نجات سپیدرود از سقوط پیدا کند. سرخپوشان رشتی در منطقه سقوط زندگی می‌کنند و با یک بازی بیشتر از نزدیک‌ترین تیم بالای سرشان 3 امتیاز کمتر دارند. سپیدرود برای فرار از منطقه سقوط عجالتا به 2برد نیاز دارد و این در حالی است که در کل 17هفته گذشته فقط 2برد به‌دست آورده است. حریف سپیدرود در بازی جمعه تیمی است که در دور برگشت حداکثر امتیازات را به‌دست آورده و هیچ گلی هم دریافت نکرده است. ماشین‌سازی که در نیم‌فصل اول کلا یک برد داشت در 2هفته سپری‌شده از نیم‌فصل دوم 2برد به‌دست آورده که البته هر دو برد کاملا اقتصادی و با حداقل گل به‌دست آمده‌اند. تیم رضا مهاجری فوتبال حساب‌شده و محکمی بازی می‌کند و عبور از این تیم برای کریمی و یارانش آسان نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید