• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47768
+
-

بهترین دفاع لیگ اول استقلال، دوم استقلال

درحالی‌که مدت‌هاست همه درباره استحکام خط دفاعی پرسپولیس حرف می‌زنند و شایستگی 2مدافع میانی این تیم برای حضور در تیم‌ملی ورد زبان‌ها بوده و هست؛ این خط دفاعی استقلال است که در لیگ می‌درخشد و رکوردهایی بهتر از همتای پرسپولیسی‌اش به جا می‌گذارد. خط دفاعی استقلال در فصل جاری با وجود اینکه ترکیب چندان ثابتی نداشته و بارها دستخوش تغییر شده اما هرگز استحکام خود را از دست نداده و آمار بسیار خوبی از خود به‌جا گذاشته است. استقلال حالا با 6 گل خورده در مقابل 8 گل خورده پرسپولیس آمار دفاعی بهتری در لیگ دارد اما رکوردهای ثبت‌شده توسط این تیم حتی از این اختلاف 2گل که با یک بازی کمتر به‌دست آمده نیز فراتر بوده است.
 خط دفاعی و دروازه‌بان استقلال هم‌اکنون 549دقیقه است دروازه خود را بسته نگه‌داشته‌اند. این تیم آخرین بار در هفته دهم مقابل سپاهان گل خورده و بعد از آن 6کلین‌شیت متوالی داشته است. در این 6 بازی ترکیب خط دفاعی استقلال بارها دستخوش تغییر شده و فقط در 2بازی یک ترکیب ثابت داشته است. محمد دانشگر تنها عضو ثابت این خط دفاعی در تمامی بازی‌ها بوده و زوج او در دفاع میانی بین آرمین سهرابیان و روزبه چشمی متغیر بوده است. در دفاع چپ 5بازی میلاد زکی‌پور و یک بازی امید نورافکن بازی کرده‌اند و در دفاع راست نیز فرشاد محمدی‌مهر، وریا غفوری و پژمان منتظری به تناوب حضور داشته‌اند. درون دروازه استقلال نیز طی این 6هفته 5بازی مهدی رحمتی و یک بازی حسین حسینی موفق به کلین‌شیت شده‌اند.
 با وجود این تغییرات، خط دفاعی تیم شفر هرگز استحکام خود را از دست نداده و 549دقیقه را بدون گل خورده سپری کرده تا بهترین حدنصاب فصل جاری و یکی از بهترین رکوردهای تاریخ لیگ را به جا بگذارد. جالب اینکه رکورد قبلی فصل جاری هم متعلق به‌خود استقلال بود. این تیم در فاصله هفته‌های چهارم تا هشتم نیز 436دقیقه گل نخورده بود و حالا رکورد خودش را شکسته تا 2رکورد برتر این فصل را در اختیار داشته باشد. بهترین رکورد پرسپولیس در این فصل 383دقیقه بوده و سرخپوشان هرگز نتوانسته‌اند بین 2گل خورده‌شان بیشتر از این فاصله بیندازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید