• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47591
+
-

جشن چهل سالگی

مردم استان‌های گیلان، مازندران و گلستان همزمان با سراسر کشور چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شکوهمندانه جشن گرفتند

اخبار شمال
جشن چهل سالگی

مردم گیلان، مازندران و گلستان جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برپا و راهپیمایی 22بهمن امسال را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کردند و با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا پیمان دوباره بستند.
به گزارش همشهری، شمالی‌ها در هوای سرد و بارانی با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی 22بهمن چهل سال همبستگی و وحدت برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

شمالی‌ها از پیر و جوان، مرد و زن، بازاری، کارمند، خانه‌دار، دانش‌آموز و دانشجو همگی یکصدا در راهپیمایی برای دفاع از دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور خود و خلق حماسه‌ای دیگر عزت و سربلندی ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

مردمان دیار میرزا کوچک خان جنگلی در همان ساعات اولیه شروع راهپیمایی 22 بهمن با سردادن شعارهای انقلابی و فریاد لبیک یا خامنه‌ای، برای خلق حماسه‌ای دیگر مسیرهای راهپیمایی را طی کردند. آنها آمده‌ بودند تا هوشیاری خود را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا و امام راحل به دشمنان نشان دهند.

مردم علوی‌تبار مازندران هم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲بهمن، جشن چهل‌سالگی انقلاب را برگزار کردند. از نکات قابل توجه در این راهپیمایی برپایی ایستگاه‌های صلواتی مقابل عمارت شهرداری ساری، جنگ فرهنگی و شادی و رونمایی از کیک چهل متری در مسیر راهپیمایی بود.

مردم شیعه و سنی و اقوام مختلف ساکن در شرق گلستان اعم از فارس، ترک، بلوچ، ترکمن و سیستانی با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22بهمن، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فریاد مرگ بر آمریکا را در این منطقه طنین‌انداز کردند.

فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل تظاهرات‌کنندگان در شرق گلستان نشان داد که آنان با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بر مواضع استکبارستیزانه انقلاب پای‌بند بوده و به تحقق اهداف انقلاب دل بسته‌اند. راهپیمایی در گنبدکاووس به عنوان بزرگ‌ترین شهر شرق گلستان نیز با حضور گسترده مردم در حالی برگزار شد که مسئولان و روحانیون شیعه و سنی در میان مردم حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید