• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47590
+
-

جشن چهل‌سالگی

مردم استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در چهلمین سال پیروزی انقلاب‌اسلامی با شرکت در راهپیمایی عظیم 22بهمن این روز را جشن گرفتند

22 بهمن
جشن چهل‌سالگی

مردم استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان هم‌زمان با سراسر کشور، در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با نمایش شوری انقلابی در راهپیمایی عظیم 22بهمن، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.  

به گزارش ایرنا هرمزگانی‌ها اعم از مرد، زن، پیر و جوان، دانشجو و طلبه مانند همیشه از بلوار ساحلی و از کنار آب‌های خروشان خلیج همیشه فارس برای خلق حماسه‌ای دوباره به میدان آمدند و روز استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران را جشن گرفتند.  در این جشن باشکوه و خیره‌کننده، قشرهای مختلف مردم بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، با در دست داشتن پلاکارد و پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی حضور داشتند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»،  «مرگ بر اسرائیل»، «22 بهمن‌ماه، یوم‌الله... یوم‌الله...» بار دیگر حمایت خود را از رهبر فرزانه انقلاب، آرمان‌های امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند.   «نهضت ادامه دارد»، «مطیع امر رهبریم» و «جانم فدای رهبر» نیز بخشی از دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهای در دست مردم شهر بندرعباس در سالروز تجلی شکوه حماسه و سرافرازی ایران بود. 


تجلی حضور پرشور مردم کرمان در راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن در کرمان نیز در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب‌اسلامی با حضور حماسی و توفنده مردم از چهارراه طالقانی شهر کرمان آغاز شد. 
مردم قدردان کرمان از ساعت‌ها قبل از آغاز راهپیمایی برای خلق حماسه‌ای ماندگار لحظه‌شماری می‌کردند تا به جهانیان نشان دهند انقلاب اسلامی همچون 40 سال گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

انبوه جمعیت حاضر در مراسم با شعارهای «الله اکبر»، «کشور ما گلشن هر لاله شد، عمر قیام ما 40 ساله شد»، «امروز روز عزت ایران است، 22 بهمن جاودانه است» و «تقارن پیروزی این ملت، با فاطمیه شد قرین عزت» ضمن زنده نگه داشتن خاطرات 22 بهمن سال 57، با آرمان‌های ارزشمند امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید بیعت کردند و به یاوه‌گویی‌های استکبار و دشمنان این مرز و بوم پاسخ دندان‌شکن دادند. 

 حضور در میدان عاشورا، قرائت قطعنامه پایانی و سخنرانی امام‌جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام ابوترابی، اختتام مراسم گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن در شهر کرمان بود.  راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن هم‌زمان با مرکز استان، در 150 نقطه استان کرمان برگزار شد. 


جشن چهل‌سالگی انقلاب در سیستان و بلوچستان

راهپیمایی 22 بهمن با شکوهی خاص و با سیل خروشان مردم سیستان و بلوچستان با بانگ «الله‌اکبر» در سیستان و بلوچستان طنین‌انداز شد. راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان زاهدان از میدان آزادی آغاز شد و شرکت‌‌کنندگان با سر دادن شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای» نفرت خود را از ایادی استکبار اعلام کردند.  راهپیمایی امسال در بیش از 60 نقطه سیستان و بلوچستان برگزار شد.


افتتاح بازارچه محله‌ای شیرآباد زاهدان 

بازارچه محله‌ای شیرآباد زاهدان در هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور محمد اسلامی (وزیر راه و شهرسازی)، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم شهرستان‌های پنج‌گانه سیستان و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان افتتاح شد.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این بازارچه 12 غرفه با زیربنای 187 متر‌ مربع و اعتبار 3200 میلیون ریال ساخته شده است. «مسعود مالکی» افزود: هزینه‌های ساخت این بازارچه از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت شده است. وی ادامه داد: این بازارچه در 2 فاز به بهره‌برداری رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید