• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47436
+
-

آزمون مدارس تیزهوشان در سال98 هم برگزار می‌شود

آزمون مدارس تیزهوشان در سال98 هم برگزار می‌شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد گفت: ثبت‌نام شرکت در آزمون این مدارس از ابتدای سال98 و خود آزمون در تیرماه همان سال برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی درباره مشکلات و حواشی آزمون مدارس سمپاد پایه هفتم در سال‌جاری و برنامه سنجش سال آتی افزود: این آزمون در حوزه هوش و استعداد است و از جنس پیشرفت تحصیلی نخواهد بود، لذا دانش‌آموزان نیازی به شرکت در کلاس ویژه و تقویتی ندارند و هوش است که مورد سنجش قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: آزمون ورودی پایه دهم هم اردیبهشت۹۸ بوده و از جنس پیشرفت تحصیلی است و لایه‌های عمیق‌تری از تفکر را هدف می‌گیرد.
مهاجرانی درباره شهریه مدارس سمپاد توضیح داد: دریافت شهریه در مدارس سمپاد دور از عدالت آموزشی نیست و شهریه این مدارس نیمی از شهریه مصوب مدارس غیردولتی در هر منطقه است که به فوق‌برنامه‌ها و کارهای ویژه‌ای که می‌کنند، برمی‌گردد. مطمئن باشید دانش‌آموزی را نداریم که به‌علت عدم‌پرداخت شهریه به مدارس سمپاد راه نیابد چراکه درصورت نیاز شهریه از دانش‌آموزان اخذ نمی‌شود. وی درباره تغییر شیوه پذیرش دانش‌آموزان در مدارس سمپاد تا 3سال آینده گفت: آنچه برای ما مطلوب است این است که روزی بتوانیم افراد را به آزمون‌ها دعوت نکنیم، چراکه آزمون‌ها هرطور برگزار شود بازهم تبعاتی دارد. اما از طرف دیگر نمی‌توانیم این مدارس را از نظام نخبه‌پروری حذف کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: مطلوب این است که ظرف 3سال دیگر به کمک طرح شهاب با ترکیب این 2روش و استفاده از نیمرخ استعدادی دانش‌آموزان در حوزه دانش و خلاقیت، دانش‌آموزان برتر را شناسایی کرده و به آزمون ورودی هدایت کنیم.

وی درباره سمپاد مهارتی نیز گفت: امسال سمپاد مهارتی در دفترچه آزمون ورودی پایه دهم اضافه می‌شود. ۹استان اعلام علاقه‌مندی کردند و مشغول بررسی آنها هستیم. مهاجرانی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مدارس سمپاد منطبق با سند تحول در حال بازطراحی است، گفت: سند تحول ما را به نقشه علمی کشور نیز پیوند می‌زند و گسترش المپیادها در همین راستا دنبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :