• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47433
+
-

اعزام ۶۰هزار نفر به سفر نوروزی عتبات

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج درباره نحوه سفر نوروزی به عتبات عالیات توضیح داد و گفت: پیش‌ثبت‌نام‌ها تا ۲۲بهمن‌ماه ادامه دارد و لازم است بگویم که امسال قیمت سفر به عتبات عالیات بین 10 تا 20درصد افزایش یافته است.

 به گزارش مهر، مرتضی آقایی افزود: متقاضیانی که قصد سفر از تاریخ ۲۴اسفند تا ۸اردیبهشت سال۹۸ را دارند، برای انجام پیش‌ثبت‌نام به سایت Atabat.haj.ir مراجعه کنند. 
آقایی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰هزار نفر پیش‌ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، گفت: ظرفیت اعزام ما طی مدت اعلام‌شده ۶۰هزار نفر است که با توجه به تعداد بالای افرادی که پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌اند، برای اعزام‌ها قرعه‌کشی می‌شود و البته سعی می‌کنیم ظرفیت فوق‌العاده‌ای را نیز برای سفرهای نوروزی ایجاد کنیم.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به‌جز ایام نوروز، مراسم و مناسبت‌هایی را نیز داریم مانند ۲۷رجب، سوم شعبان، ۱۳رجب، ۲۵رجب و... به همین دلیل اعزام‌ها را تا ۸  اردیبهشت در نظر گرفته‌ایم. 

وی درخصوص افزایش قیمت اعزام‌های نوروزی گفت: هنوز به‌صورت قطعی افزایش قیمت‌ها مشخص نشده اما پیش‌بینی اولیه ما این است که سفرهای زمینی به عتبات عالیات ۱۰درصد و سفرهای هوایی نیز ۱۵تا ۲۰درصد افزایش قیمت داشته باشد. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون حداقل قیمت اعزام زمینی به عتبات یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان و حداکثر ۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان است و سفرهای هوایی نیز حداقل ۳میلیون و ۲۰۰هزار و حداکثر ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. 

آقایی از علاقه‌مندان به تشرف اماکن زیارتی عراق درخواست کرد که برای ثبت‌نام و اعزام، کاروان‌های مجاز تحت پوشش حج را انتخاب کنند، چراکه این گروه‌ها از پوشش بیمه‌ای، امنیتی و درمانی برخوردار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید