• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47425
+
-

مبل‌فروش، کلاهبردار از آب درآمد

مبل‌فروش، کلاهبردار از آب درآمد


مردی که با راه‌اندازی نمایشگاه فروش مبل در یافت‌آباد تهران دست به کلاهبرداری میلیاردی از خریداران زده بود به دام پلیس افتاد.

به گزارش همشهری، این پرونده اواخر تیرماه و با شکایت مالباختگان در اداره آگاهی به جریان افتاد. یکی از شاکیان در تشریح ماجرا گفت: بهمن سال گذشته با مراجعه به بازار مبل یافت آباد، از نمایشگاهی یک سرویس راحتی و ناهارخوری به مبلغ 8میلیون و 200هزار تومان خریداری کردم ؛ 4میلیون تومان را نقدا پرداخت کردم و قرار شد تا 10 الی 15روز مبل‌ها را تحویل گرفته و مابقی پول را در زمان تحویل مبل‌ها پرداخت کنم. اما پس از گذشت حدودا 2هفته صاحب مغازه با من تماس گرفت و خواهش کرد که مابقی پول را واریز کنم و من هم این کار را انجام دادم. پس از آن مرد مبل‌فروش برای تحویل سفارش مدام امروز و فردا می‌کرد تا اینکه ناپدید شد و وقتی به نمایشگاه او رفتم، آنجا تعطیل شده بود. در ادامه تحقیقات معلوم شد که مرد مبل‌فروش مدتی پیش در یکی از پاساژها اقدام به اجاره نمایشگاه کرده و با قرار دادن تعدادی مبل لوکس و زیبا مشتریان را جذب کرده است. او با تبلیغات گسترده، مدعی شده بود که اجناس خود را با 30 تا 50درصد بهای کمتر از قیمت روز بازار و در مدت 10 تا 20روز کاری به مشتریان تحویل خواهد داد.

به همین دلیل بیش از 30نفر فریب تبلیغات دروغین او را خورده و با سفارش مبلمان، مبالغ هنگفتی به‌حساب مرد مبل‌فروش واریز کرده بودند و در نهایت وی تمامی این مبالغ را به جیب زده و متواری شده است.در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق شدند سرنخ‌هایی از مرد کلاهبردار به‌دست آورده و محل زندگی او را شناسایی کنند. با این حال مشخص شد که متهم که مردی 40ساله به نام سعید است همزمان با تعطیل کردن نمایشگاه مبل، خانه‌اش را هم تخلیه کرده و متواری شده است. اما محل زندگی جدید او در جنت‌آباد شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با دستگیری متهم معلوم شد که او با این شگرد یک میلیارد و 400میلیون تومان از طعمه‌هایش کلاهبرداری کرده است. وی ادامه داد: متهم در همان تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از شاکیان اعتراف کرد و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی او به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه18 مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید