• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47411
+
-

بررسی مجدد طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در کمیته فنی یک، شورای‌عالی شهرسازی

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به شهردار و همچنین استاندار تهران مصوبه شورای‌عالی شهرسازی را در خصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ تهران ابلاغ کرد که براساس این ابلاغیه،مقرر شده تا کمیته فنی یک طرح مذکور را با رعایت چارچوب‌های شورا بررسی کرده و نتیجه را به شورای‌عالی ارائه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران و محسنی بندپی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مصوبه شورای‌عالی را پیرامون طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ تهران ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۱۰.۲۴خود طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ تهران که در راستای تکلیف مقرر در بند ۱۰مصوبه مورخ ۹۳.۷.۲۸ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه شده است را با عنایت به مصوبه شماره ۵۸۳ مورخ ۹۷.۹.۱۹ کمیسیون ماده ۵ تهران مورد بررسی و مقرر کرد کمیته فنی شماره یک طرح مذکور را با رعایت چارچوب‌های زیر مورد بررسی قرار دهد.

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در راستای احکام فرادست قبلی ازجمله احکام مجموعه شهری و طرح جامع بر کنترل سقف جمعیت‌پذیری منطقه۲۲ و ایفای نقش آن به‌عنوان مرکز استقرار خدمات بزرگ مقیاس با غلبه تفرج و گردشگری در مقیاس ملی و فراملی تأکید می‌کند.

 با توجه به اینکه براساس گزارش شهرداری تهران به واسطه اقدامات قبلی ظرفیت سکونتی معادل ۴۷۵ هزار نفر در منطقه ایجاد شده است؛ مقرر شد کمیته فنی با همکاری مؤثر شهرداری تهران نسبت به احصاء و بررسی حقوق و تعهدات اقدام و از همه تدابیر قانونی جهت تعدیل ظرفیت مذکور استفاده کند.
مجموعه ضوابط احداث بنا (اعم از پهنه بندی یا ضوابط و مقررات عام و خاص) به‌نحوی تدقیق شود که امکان تفسیر آتی برای آن فراهم نباشد.
گسل‌های تدقیق شده و حرایم آن براساس آخرین ابلاغیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در اسناد طرح، منعکس شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید