• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47410
+
-

بهره‌برداری از 495پروژه شهری

شهردار: 663میلیارد تومان برای ساخت پروژه‌های شهری هزینه شده ‌است

در شهر
بهره‌برداری از 495پروژه شهری

محمد سرابی/خبر‌نگار

روز چهارشنبه 495پروژه شهری در تهران با حضور شهردار تهران و مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید. روند افتتاح این پروژه‌ها از منطقه12 شروع شد که با همراهی شهروندان همراه شد. پس از آن شهردار تهران به منطقه13 و سپس منطقه4 رفت تا در کنار پروژه‌های شهری، بزرگ‌ترین شهربانوی شرق تهران را به بهره‌برداری برساند. شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعلام کرد: 663میلیارد تومان برای ساخت 495پروژه شهری هزینه شده‌است. پیروز حناچی افزود: امروز به‌تدریج ۴۹۵پروژه در مقیاس ریز و درشت در تهران افتتاح می‌شوند که عمده آنها پروژه‌های محلی است.
او با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که شهر از آن رنج می‌برد، ارائه خدمات در مقیاس محلی است، ادامه داد: اگر این خدمات به درستی ارائه شوند، مردم مجبور نمی‌شوند به‌خاطر دستیابی به آنها از خودروی شخصی استفاده کنند.این پروژه‌ها در تمام زمینه‌ها کارایی دارند؛ عمده آنها در مقیاس محلی و بعضی از آنها در مقیاس منطقه تعریف می‌شوند. بعضی از این ‌پروژه‌ها مانند پارک هرندی اشاره به دروازه‌های تاریخی تهران دارند و بوستان نشاط کودک نیز که در گذشته یک کارخانه متروک بود، تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد. شهردار تهران با اشاره به راه‌اندازی مددسراهای جدید خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرمان طوری اداره شود که نیازمند مددسرا نباشد، اما این یک واقعیت است که تعدادی از هموطنان‌مان، هم آقایان و هم بانوان نیاز به سرپناه دارند. تلاش می‌شود تا به شکل منظم، در مقیاس‌های متفاوت و با توجه به فراوانی این پدیده در سطح شهر، پاسخگوی این موضوع باشیم.
در آخرین ساعات روز گذشته پیروز حناچی به منطقه4 شهرداری تهران هم رفت و در مراسمی که در مجتمع یاس شرق، واقع در محله خاک سفید برگزار شد رسما بهره‌برداری همزمان از این پروژه‌ها را اعلام کرد. بخشی از این پروژه‌ها پیش از آغاز مراسم در مناطق 12، 13 و 4 افتتاح شده بود و پروژه‌های مناطق 7، 10، 15 و 22 نیز از طریق ویدئو کنفرانس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شهردار تهران در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با اشاره به پروژه‌های محله شهید هرندی و بازآفرینی 2دروازه تاریخی «غار» و «شاه عبدالعظیم» در مرکز تهران اظهار کرد: ارزش ریالی این پروژه‌ها 663میلیارد تومان است. پیروز حناچی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به مشکل ترافیک در تهران گفت: برای اینکه بتوانیم تعداد سفرها را از 2میلیون به 7میلیون برسانیم باید 2هزار واگن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مترو اضافه و خطوط دیگر را هم تکمیل کنیم.
او افزود: به‌زودی قسمتی از بخش6 از دولت‌آباد تا میدان شهدا راه‌اندازی و قسمتی از خط7 نیز مجددا به‌کار گرفته می‌شود. ضمن اینکه باید فاصله حرکت قطارها را به 2دقیقه برسانیم.
شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درباره مطالبات پیمانکاران گفت: یکی از مشکلات ما تعهداتی است که برعهده شهرداری قرار دارد. نزدیک به 28هزار میلیارد تومان تعهدات بانکی و مجموعا بیش از 50هزار میلیارد تومان تعهدات برعهده شهرداری قرار گرفته است که شهرداری باید بخشی از آنها را با بضاعت غیرنقد خود پرداخت کند؛ قسمتی از پرداخت در حال انجام است.
شهردار همچنین با اشاره به مشکل آلودگی هوا گفت: امسال به نسبت سال پیش مشکل آلودگی هوا 20درصد کاهش داشته است، البته هواشناسی وزش باد و شرایط جوی را از دلایل آن عنوان می‌کند اما تصور می‌کنم اقداماتی مانند اعمال معاینه فنی در آن مؤثر بوده است. حناچی تأکید کرد: نقشه راه برای ما مشخص و همان گسترش حمل‌ونقل عمومی است.
 در این مراسم مرتضی الویری رئیس شورای‌عالی استان‌ها، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و برخی از شهرداران مناطق 22گانه پایتخت حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید