• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47403
+
-

روزی برای همه ایرانیان

انقلاب
روزی برای همه ایرانیان

راهپیمایی 22بهمن و جشن 40سالگی انقلاب امسال در بیش از هزار شهر و 10هزار روستا به‌صورت همزمان برگزار می‌شود. چهره‌ها، گروه‌ها، احزاب و نهادهای مختلف سیاسی از مردم خواسته‌اند در راهپیمایی امسال شرکت کنند و پیام وحدت و مقاومت در برابر فشارهای آمریکا بدهند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز که وظیفه برنامه‌ریزی و سازماندهی این مراسم را برعهده دارد با توجه به فشار برخی گروه‌ها برای برهم زدن سخنرانی‌ها پیشاپیش تذکر داده این مراسم‌ باید بدون هرگونه حاشیه‌سازی برگزار شود. به گزارش ایرنا، نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره حواشی رخ داده درباره سخنرانان مراسم‌22بهمن گفت: اقتضای حرکت‌های این‌چنینی که هرکسی با هر تفکری خود را درحماسه انقلاب سهیم بداند،  باید به‌گونه‌ای باشد که استنباط برخوردهای تنگ‌نظرانه نباشد؛ لذا شورا با نگاه فراجناحی در خدمت مردم است.

مرکز، سخنران تعیین می‌کند
لطفی درباره نحوه تعیین سخنرانان مراسم 22بهمن برای مراکز استان‌ها گفت: یکی از برنامه‌ها دعوت از شخصیت‌هاست که برای محدود نشدن به یک طیف خاص، به دوستان دراستان‌ها اعلام کردیم که خود مرکز برای مراکز استان‌ها سخنران دعوت می‌کند اما به مراکز استان‌ها اعلام کردیم که برای سخنرانان شهرستان‌ها باید نگاه غیرجناحی و در راستای یکپارچگی باشد.
 در تهران، مسیرهای دوازده‌گانه جمعیت مردم را به اجتماع بزرگ آنان در میدان آزادی خواهد رساند و حسن روحانی، رئیس‌جمهور سخنران جشن 40سالگی انقلاب در میدان آزادی تهران خواهد بود. به گفته نصرت‌الله لطفی،  قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از 6هزار و 500خبرنگار و عکاس مراسم راهپیمایی روز 22بهمن را پوشش می‌دهند که 300نفر از آنان خبرنگار و عکاس خارجی هستند. مراسم از ساعت ۹ صبح روز ۲۲بهمن آغاز می‌شود.

دعوت مراجع
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید با تأکید بر اینکه انقلاب کشور را از استعمار بدخیم خارجی تطهیر کرد، از همه آحاد ملت خواست تا در راهپیمایی 22بهمن شرکت کنند. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه خلوص نیت از دیگر اصول و عوامل موفقیت در اوایل انقلاب بود، گفت: همه برای ناکام گذاشتن دشمن در این راهپیمایی، حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند. آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای شرکت در راهپیمایی دعوت کرد.


   ملت در کنار انقلاب از مشکلات عبور خواهد کرد

رئیس‌جمهور همه ملت ایران را به حضور گسترده و پرشکوه در راهپیمایی 22بهمن فرا خواند . به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی پس از پایان جلسه هیأت دولت در سخنانی با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: مردم بزرگ ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و روز 22بهمن روز ایران و همه ایرانیان است. رئیس‌جمهور دهه فجر امسال را دارای دو ویژگی خاص عنوان کرد و گفت: نخستین ویژگی این است که 40سال از پیروزی انقلاب سپری شده و وارد چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب می‌شویم و دهه پنجم انقلاب اسلامی آغاز می‌شود. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در این ایام شاهد توطئه‌های جدید آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ملت ایران هستیم و در طول یک سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی یعنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نهایت تلاش خود را به کار برده‌اند تا مردم ایران را در این ایام پریشان‌خاطر کرده و ملت ایران را نسبت به آینده مأیوس سازند. روحانی تصریح کرد: مردم با حضور، مشارکت و فریادهای خود در کنار انقلاب و ایران عزیز به دنیا نشان خواهند داد که نسبت به آینده کشور خود کاملاً‌ امیدوار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید