• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47402
+
-

فراخوان پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری به جوانان برای تحلیل رمز ماندگاری انقلاب

خبر
فراخوان پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری به جوانان برای تحلیل رمز ماندگاری انقلاب

پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فراخوانی از عموم جوانان خواست تا با توجه به بیانات رهبری درباره رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، تحلیل‌ها و نظرات‌شان را به نشانی الکترونیکی این پایگاه ارسال کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نوزدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۴ با مردم قم درباره مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا و برخی حوادث و نهضت‌های پیشین کشور و بیان این موضوع از سوی ایشان مبنی بر اینکه «چرا نهضت مشروطیت با آن درخواست حداقلی محدود شدن قدرت مطلقه نتوانست و طاقت نیاورد بماند اما انقلاب اسلامی با این درخواست حداکثری و مطالبه حداکثری که ریشه‌کنی سلطنت و رژیم پادشاهی در کشور بود آمد، موفق شد و ماند؟ اینها تحلیل لازم دارد. تحلیل را شما جوان‌ها بروید بکنید، برای من روشن است؛ جوان‌ها بروند تحلیل کنند، بنشینند، فکر کنند و ببینند که اینجا چه چیزی نقش‌آفرینی کرد؟ کدام عنصر تأثیر گذاشت که آن نهضت‌ها نتواند باقی بماند و نتواند به نتایج نهایی خودش برسد اما این انقلاب توانست قدرتمندانه بایستد؟ علت چه بود؟ اینها را بنشینند جوان‌های ما تحلیل کنند. اگر ما بتوانیم تحلیل درستی از این حوادث پیدا کنیم، آن‌وقت دیگر این بذر ترس و رعب و ناامیدی که بعضی در دل مردم می‌پاشند به‌کلی خواهد پوسید و از بین خواهد رفت؛ [اگر] بتوانیم درست بفهمیم، راه آینده این کشور کاملا روشن خواهد شد.» 19/۱۰/1394
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این خواسته رهبر انقلاب، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در ذیل پرونده تحلیلی «انقلابی که منحرف نشد» طی فراخوانی از جوانان می‌خواهد به تحلیل چرایی این مسئله بپردازند و متون تحلیلی خود را به KHAMENEI.IR ارسال کنند.
جوانان و متفکران می‌توانند در پاسخ به این سؤال رهبر انقلاب، تحلیل‌ها و پاسخ‌های خود را از طریق ارسال فایل Word به نشانی الکترونیکی info@khamenei.ir یا بخش نظرات همین مطلب ارسال کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید