• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47258
+
-

شبی که ‌ماه کامل می‌شود

شبی که ‌ماه کامل می‌شود

دقیقا 100روز از ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا می‌گذرد؛ جایی که رئال با لوپتگی در نوکمپ له شد و 1-5 به بارسلونای بدون مسی باخت. عملکرد سولاری در این 100 روز کمی بهتر از عملکرد بارسا در تمام رقابت‌ها بوده است. حالا آنها با احیای مودریچ و درخشش وینیسیوس 18ساله امیدوارتر از قبل به ال‌کلاسیکوی رفت جام حذفی نگاه می‌کنند. هر دو تیم در لیگ قهرمانان، جام حذفی و لیگ 21بازی انجام داده‌اند بدون احتساب 2 بازی رئال در جام جهانی باشگاه‌ها. رئال 16برد، یک تساوی، 4باخت، 50گل زده، 20گل خورده و 49امتیاز و بارسلونا 14برد، 4تساوی، 3باخت، 51گل زده، 20گل خورده و 46امتیاز داشته.
   بازی برگشت نیمه نهایی کوپا‌دل‌ری روز چهارشنبه 8اسفند ساعت22:30در برنابئو برگزار خواهد شد. این جام مورد علاقه بارسلوناست؛ جایی که 4سال پیاپی آن را فتح کرده‌اند و آخرین‌بار 5سال قبل در فینال به همین رئال باختند. آنها هر وقت در این جام به رئال خورده‌اند مشکل داشته‌اند. چهار بار رئال و سه بار بارسا در این مرحله به برتری رسیده‌اند.
   دو تیم در همه رقابت‌ها 272بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم بارسا 113برد و رئال 99برد بوده و 60بازی هم به تساوی رسیده است.
  بارسا قبل از هر دو ال‌کلاسیکو بیشتر از حریف استراحت می‌کند. بارسا شنبه با والنسیا بازی داشت و رئال یکشنبه با آلاوس بازی کرد. اما دو تیم در روز چهارشنبه باید به مصاف هم بروند. قبل از ال‌کلاسیکوی برگشت نیز این ماجرا تکرار می‌شود. بارسا شنبه به مصاف سویا می‌رود و بازی رئال و والنسیا یکشنبه برگزار می‌شود.
  در این بین دو تیم یک دیدار لیگ قهرمانان هم دارند که بارسا با لیون و رئال با آژاکس روبه‌رو می‌شود که قرعه‌های نسبتا ساده‌ای هستند.
   سیستم کمک‌داور ویدئویی همچنان محل مناقشه است. داور ویدئویی برای اتلتیکو خطا روی موراتا را پنالتی نگرفت که برای رئالی‌ها یادآور خطا روی وینیسیوس در چند هفته قبل بود. اتلتیکو می‌توانست با این پنالتی خودش را به بارسا نزدیک‌تر کند. داوید مدیه خیمنس اهل کاتالونیا پنالتی تشخیص نداد. رئالی‌ها مدعی‌اند که VAR به سود بارسلوناست. هفته گذشته مسی در محوطه جریمه سویا پایش به زمین خورد و افتاد و داور و ویدئو پنالتی گرفت. اما بارسایی‌ها هم به گل والنسیا اشاره می‌کنند که قبل از آن 50متر آن‌طرف‌تر روی مسی خطا شده بود و داور و VAR آن را ندیدند. گل سوارس مقابل لگانس هم می‌توانست خطا باشد. یا کمک‌داور ویدئویی آفساید اشتباه بنزما را ندید و موقعیت گل رئال در بازی با آلاوس را خراب کرد. رئالی‌ها با این ذهنیت به ال‌کلاسیکو می‌روند و اگر کوچک‌ترین اشتباهی در بازی امشب رخ دهد باز هم جنجال به راه می‌افتد. در مادرید برای بارسلونا اسم مستعار وارسا را انتخاب کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که از سال2004تاکنون که ویار با کمک بارسلونا رئیس فدراسیون شد، کمک‌ها به این تیم همچنان ادامه دارد. رقبای رئال در اروپا هم در این سال‌ها مدعی بوده‌اند رئال از اشتباهات داوری در لیگ قهرمانان سود می‌برد. این به آن در!
  رئال هنوز نتوانسته پس از رفتن رونالدو حمایت تماشاگران را جلب کند. صندلی‌های برنابئو همچنان خالی است. مقابل آلاوس فقط 132/53تماشاگر به ورزشگاه رفتند. رئال 5برد پیاپی کسب کرده که چهار تای آن در ورزشگاه خودش بوده است اما با وجود این استقبال از تیم زیاد خوب نیست. در 8بازی اخیر در برنابئو، فقط یک بازی 60هزار نفر تماشاگر بیشتری داشته است؛ مقابل سویا با 232/68تماشاگر. در بقیه بازی‌ها تماشاگر بین 40تا 50هزار نفر بود. دورتموند با میانگین 79هزار و496تماشاگر در هر بازی بیشترین تماشاگر را در اروپا دارد. اما منچستر با مجموع 
یک میلیون و 424هزار و 544نفر بیشترین بلیت‌فروشی را در این فصل داشته است. تاتنهام، بایرن، بارسلونا، رئال، آرسنال اینتر، سلتیک و وستهام در رده‌های بعدی قرار دارند.
  تا دیروز مسی با تیم تمرین نکرده بود. برخی روزنامه‌های کاتالونیایی با اطمینان می‌گفتند او به بازی می‌رسد و برخی مدعی بودند خودش و باشگاه ریسک نخواهند کرد. اما با توجه به غیبت او در آخرین ال‌کلاسیکو و تخصصی که در گلزنی در برنابئو دارد به‌نظر می‌رسد مسی که هنوز ران پای راستش کبودی دارد امشب بازی کند. اما دمبله شاید تنها 30دقیقه قادر به بازی باشد.
  در اردوی رئال محروم و مصدوم خاصی وجود ندارد. تنها مشکل حل‌نشده، ایسکو است که بعد از تأثیر روی گل سوم رئال در بازی با آلاوس در شادی گل تیمی شرکت نکرد و هنگام خروج از بازی هم با سرپرست تیم دست نداد.
  کورتوا دهمین کلین‌شیت خود را ثبت کرده اما امشب ناواس درون دروازه رئال می‌ایستد. در دروازه بارسا هم نوبت سیلسن بود که در جام حذفی به میدان بیاید اما او مصدومیت شدیدی دارد و تراشتگن دروازه‌بان بارسا خواهد بود.
  وینیسیوس و النیا ممکن است نخستین ال‌کلاسیکوی خود را تجربه کنند. این دو بازیکن جوان توانسته‌اند اعتماد هواداران و مربیان را جلب کنند. بیل و آسنسیو هم باید از روی نیمکت شاهد بازی بازیکن متوسطی مثل لوکاس واسکس باشند که بلیت خوش‌شانسی سولاری است و سرمربی رئال با او هرگز نباخته است!

این خبر را به اشتراک بگذارید