• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47256
+
-

کابوس جام‌ها!

داستان تقابل‌های یحیی و پرسپولیس

گل‌محمدی و پرسپولیس امروز در حالی به هم رسیده‌اند که پیش از این در 11مسابقه روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. در 11نبرد گذشته با پرسپولیس، یحیی 6 بار برنده بود و تنها 3 بار شکست خورده است. این مربی 2 بار روی نیمکت ذوب‌آهن، پرسپولیس را از جدول جام حذفی خارج کرده و یک‌بار نیز روی نیمکت خود این باشگاه، در فینال جام حذفی شکست خورده است. تلخ‌ترین خاطره پرسپولیسی‌ها از یحیی اما به یک نبرد غیرمستقیم برمی‌گردد؛ جایی که این مربی و تیمش در هفته پایانی لیگ پانزدهم به مصاف استقلال خوزستان رفتند و با شکست خوردن در مقابل این تیم، شانس قهرمانی لیگ را از برانکو و پسرها گرفتند.

  صبا: یحیی گل‌محمدی مربی و پرسپولیس نخستین بار زمانی به هم برخورد کردند که افشین قطبی روی نیمکت سرخ‌ها حضور داشت. در آخرین هفته‌های لیگ برتر هفتم، یحیی به‌عنوان بازیکن- مربی در صبا فعالیت می‌کرد و هنوز به‌طور کامل از دنیای بازی بازنشسته نشده بود. این بازی برای پرسپولیسی‌ها در مسیر قهرمانی لیگ، اهمیت بسیار زیادی داشت. نیمه اول با تساوی یک -یک به پایان رسید اما در نیمه دوم، قرمزها با درخشش کریم باقری و محسن خلیلی، حریف را با نتیجه سنگین1‌-4شکست دادند و یک قدم دیگر به قهرمانی لیگ نزدیک شدند. گل‌محمدی چند سال بعد دوباره هدایت همین صبا را برعهده گرفت و این بار توانست پرسپولیس مانوئل ژوزه را در ورزشگاه آزادی با 2 گل شکست بدهد. در همان فصل، یحیی سرمربی پرسپولیس شد اما پروژه او در این باشگاه با یک تراژدی زودهنگام به پایان رسید. آنها در فینال جام حذفی، در برابر سپاهان شکست خوردند و جام قهرمانی را از دست دادند.

  نفت تهران: در لیگ برتر سیزدهم، یحیی سرمربی نفت تهران شد و نیمکت پرسپولیس به علی دایی رسید. در نیم‌فصل اول، این نفتی‌ها بودند که توانستند پرسپولیس را با یک گل دیرهنگام شکست بدهند تا دومین پیروزی گل‌محمدی در مقابل تیم سابق‌اش رقم بخورد. دیدار برگشت همان فصل، دی‌ماه 92 با تساوی بدون گل به پایان رسید.

  ذوب‌آهن : چند هفته بعد از شروع لیگ برتر چهاردهم، گل‌محمدی که به تازگی سرمربی ذوب‌آهن شده بود، با این تیم به ورزشگاه آزادی آمد و با پرسپولیس مسابقه داد. این جدال با تساوی بدون گل دنبال می‌شد که سرانجام گل مهدی طارمی ورق را به سود قرمزها برگرداند. این نخستین گل طارمی برای پرسپولیس و آخرین گل آن مسابقه بود. سرمربی جوان ذوب وقتی از پرسپولیس انتقام گرفت که دیگر دایی روی نیمکت این تیم حضور نداشت. سرخ‌های پایتخت و ذوب در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند و بازی در ورزشگاه آزادی با برتری 2-1تیم اصفهانی به پایان رسید. در دیدار برگشت لیگ برتر چهاردهم نیز، دوباره یحیی و تیمش برنده شدند. این پیروزی با یک گل برای این تیم به‌دست آمد. در لیگ برتر پانزدهم نیز یحیی و ذوب به کابوس سرخ‌ها تبدیل شدند. این بار گل‌محمدی با قضاوت جنجالی فغانی در دیدار رفت لیگ پرسپولیس را شکست داد و سپس در جام حذفی، با یک قضاوت جنجالی دیگر از سوی جهانبازی، تیم برانکو را از این تورنمنت کنار زد.

  تراکتورسازی : در نیم فصل اول لیگ برتر شانزدهم، جدال تراکتورسازی و پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مسابقه یحیی روی نیمکت تیم تبریزی نشسته بود. او پیش از شروع نیم‌فصل دوم از کار برکنار شد و دیگر در قامت سرمربی این تیم، روبه‌روی پرسپولیس قرار نگرفت.

  پدیده:جدال امروز، دومین تجربه یحیی به‌عنوان سرمربی پدیده در مقابل پرسپولیس خواهد بود. تجربه قبلی، پایان خوشایندی برای این مربی نداشت. تیم او در مسابقه رفت نمایش بسیار خوبی ارائه کرد اما با وجود خلق موقعیت‌های گلزنی، با گل علیپور مغلوب پرسپولیس شد. به جز آن مسابقه، پدیده تنها یک‌بار دیگر در نیم‌فصل اول لیگ برتر هجدهم طعم شکست را چشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید