• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47183
+
-

عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پایان دنیا نیست

عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پایان دنیا نیست

عبدالله عبدالله، رئیس‌‌اجرایی دولت افغانستان، معتقد است که با خروج بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان، دنیا به آخر نخواهد رسید و نیروهای امنیتی افغان خود مسئولیت تأمین امنیت کشور را به‌عهده خواهند گرفت.
به گزارش تلویزیون طلوع افغانستان، عبدالله در نشست خبری با رسانه‌ها در کابل گفت: «اگر تصمیم گرفته شود که بخش از نیروهای خارجی از افغانستان بیرون ‌شود، آیا این پایان دنیا برای افغانستان خواهد بود و همه منتظر قیامت باشیم؟ خیر.»
سخنان رئیس اجرایی دولت افغانستان در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا و گروه طالبان طی 4دور مذاکره بر سر خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافق اولیه دست پیدا کرده‌‌اند. دونالد ترامپ دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت که ایالات متحده نیروهایش را از افغانستان بیرون خواهد کشید و تنها یک واحد اطلاعاتی را در این کشور حفظ خواهد کرد.
آمریکا ‌اکنون حدود 14هزار سرباز در افغانستان دارد که طبق توافق زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ترامپ در امور افغانستان و نمایندگان طالبان براساس جدول زمانبندی که بعدا تعیین خواهد شد، این کشور را ترک می‌کنند. عبدالله با اشاره به‌احتمال خروج آمریکایی‌ها گفت: «اگر بخشی از نیروها از افغانستان خارج شوند، آیا این پایان تعهدات جامعه بین‌المللی در حمایت از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاع ماست؟ به‌ طور قطع چنین نیست. حتی این بحث در جریان نیست؛ اما احتمال دارد که تعداد نیروها کاهش پیدا کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید