• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47159
+
-

عملیات نجات زن باردار در رودخانه

عملیات نجات زن باردار در رودخانه


وقتی سیل تنها راه ارتباط روستا و شهر را مسدود کرد، زن باردار در پشت رودخانه گرفتار شد و امکان انتقال او به بیمارستان نبود اما در این شرایط، دهیار،  اعضای شورای روستا و نیروهای امدادی دست به‌دست هم دادند تا هر طوری شده او و فرزندش را نجات دهند.

به گزارش همشهری، این حادثه در یکی از روستا‌های نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان رخ داد. محمد بلوچ‌زهی، بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: به‌دلیل طغیان رودخانه ملوران بر اثر بارش باران، بامداد دیروز خودروی حامل یک زن باردار در پشت رودخانه متوقف شد. او ادامه داد: خوشبختانه دهیار و اعضای شورای روستا به کمک نیروهای امدادی و با استفاده از ماشین‌های سنگین توانستند خودروی حامل این زن را از رودخانه عبور داده و او را به بیمارستان مرکز شهرستان انتقال و این زن و فرزندش را نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه سال‌هاست پل رودخانه ملوران در دست احداث است، خواستار تسریع در روند احداث این پل شد و افزود: با طغیان این رودخانه ارتباط بین 2شهرستان فنوج با نیکشهر و ساکنان نزدیک به۴۰ هزار جمعیت بخشی از روستاهای بخش مرکزی و بخش بنت قطع شده است. بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: پس از سال‌ها انتظار، بارندگی‌های شدید از روز یکشنبه در نیکشهر شروع شد و جاری‌شدن سیل تمامی راه‌های مواصلاتی دهستان‌های این بخش و روستاهای تابعه را به مرکز شهرستان مسدود کرده است و تمامی دهیاران و مدیران برای مقابله با هرگونه حادثه در حالت آماده باش هستند. به گفته او، یکشنبه‌شب نیز با تلاش واعضای شورا و مردم روستای تابکتل یک پژو با 5نفر سرنشین از میان امواج خروشان رودخانه محلی چاهان و یک فرد گرفتار در رودخانه روستای آبشکی با کمک روستاییان و دهیار واعضای شورا نجات یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید