• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47102
+
-

بدون قلعه‌ و کی‌روش


نیم‌فصل دوم از لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز با برگزاری 2دیدار آغاز شده امروز با 3بازی دیگر پیگیری می‌شود. از جمع 3تیم صدرنشین و مدعی این مسابقات، سپاهان امروز کارش را در نیم‌فصل دوم آغاز می‌کند و پدیده و پرسپولیس فردا به میدان می‌روند. جدال سپاهان با صنعت‌نفت آبادان مهم‌ترین بازی امروز است و مصاف سایپا و سپیدرود نیز به‌دلیل حساسیت‌های فرامتنی و کری‌های خارج از میدان برای مربیان دو تیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازی سوم نیز جدال ذوب‌آهن و نساجی است که هر دو برای فرار از موقعیت نامناسب خود در قعر جدول تلاش می‌کنند.
  سپیدرود - سایپا
بازی رفت دو تیم در تهران با برتری قاطع و 3بر صفر سایپا همراه بود تا نارنجی‌ها در پایان هفته اول نخستین صدرنشین لیگ برتر باشند. سرمربی سپیدرود در آن بازی خداداد عزیزی بود و این مسابقه به دوئل زوج خط حمله تیم‌ملی در سال‌های 96 تا 98 بدل شد. خداداد بدون درگیری و خونریزی 3گل از دایی خورد و هفته بعد هم 6گل دیگر دریافت کرد و به بدترین شکل از سپیدرود رفت. حالا و در ابتدای دور برگشت علی کریمی جانشین خداداد شده تا جدال سپیدرود و سایپا شکل دیگری به‌خود بگیرد. کریمی از ابتدای ورودش به سپیدرود سعی کرده در وهله اول استحکام را به خط دفاعی این تیم برگرداند. تیم او به جز بازی با استقلال که شیرازه‌اش از هم پاشید و با 5گل شکست خورد، در سایر بازی‌ها به سختی گل خورده است. حتی در بازی اخیر جام‌حذفی مقابل پرسپولیس هم این نکته به وضوح مشخص بود. خط حمله سایپا که رتبه دهم را در میان خطوط حمله لیگ در اختیار دارد قطعا مشکلات زیادی برای عبور از خط دفاعی سپیدرود خواهد داشت.
  نفت آبادان - سپاهان
در پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل، وقتی همه تیم‌ها به خرید بازیکن و پر کردن نقاط ضعف خود مشغول بودند، نفت آبادان عملکرد وارونه‌ای داشت و همان دو بازیکن خوب و تأثیرگذارش در خط میانی را نیز از دست داد! صنعت‌نفت همان چند نتیجه خوبش در دور رفت را هم مدیون کرار جاسم و اکبر ایمانی بود که حالا این دو بازیکن هم جدا شده‌اند. تنها خریدهای نفت در نیم‌فصل نیز دو بازیکن خارجی هستند که مشخص نیست تا چه اندازه برای برزیلی‌ها کارایی داشته باشند. در مقابل، سپاهان که از لحاظ بازیکن یکی از خوشبخت‌ترین تیم‌های لیگ برتر بود در پنجره نیم‌فصل با 5خرید خوب و البته جدایی ساسان انصاری کمبودهایش را هم برطرف کرد و حالا در نخستین بازی دور برگشت میهمان برزیلی‌ها خواهد بود. بازی رفت دو تیم در اصفهان بدون گل مساوی شد و در بازی برگشت شاید همین نتیجه هم برای میزبان راضی‌کننده باشد. نفت آبادان با 10تساوی طی 15بازی از رکوردداران تساوی در لیگ هجدهم بوده و شاید در این بازی هم در وهله اول به فکر حفظ دروازه و گل نخوردن از قهرمان نیم‌فصل باشد. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان به‌دلیل محرومیت انضباطی از حضور روی نیمکت تیمش محروم است و کی‌روش استنلی - بهترین بازیکن لیگ در نیم‌فصل اول- نیز مثل سرمربی تیمش مقابل آبادانی‌ها غایب خواهد بود.
  ذوب‌آهن - نساجی
وقتی ذوب‌آهن در هفته اول لیگ نساجی را در قائمشهر شکست داد همه فکر می‌کردند این تیم از مدعیان آماده لیگ خواهد بود و امید نمازی دوران خوبی را در فولادشهر آغاز کرده است. اما شروع خوب ذوبی‌ها تداوم نداشت و این تیم طی 14هفته بعدی فقط یک پیروزی دیگر به دست آورد و در جمع قعرنشین‌ها قرار گرفت. حتی رفتن امید نمازی و حضور منصوریان روی نیمکت نیز کمکی به ذوب‌آهن نکرد و این تیم همچنان روی پله چهاردهم جدول خطر سقوط را احساس می‌کند. در نخستین هفته از دور برگشت، نساجی و ذوب‌آهن در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم سرمربی خود را تغییر داده‌اند و جنگ نمازی- نکونام در دور رفت را منصوریان- جلالی در دور برگشت ادامه می‌دهند. فاصله نساجی و ذوب‌آهن در جدول رده‌بندی 4 پله است اما فاصله امتیازات دو تیم 3 امتیاز بیشتر نیست و میزبان در صورت پیروزی می‌تواند با میهمان خود هم‌امتیاز شود و صعود خوبی در رده‌بندی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید