• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46958
+
-

فجر عمرانی اصفهان

1452 طرح عمرانی استان در دهه فجر رونمایی خواهد شد و از این تعداد 40 طرح شاخص افتتاح می‌شود

دهه فجر
فجر عمرانی اصفهان

عاطفه علیان|  اصفهان- خبرنگار:


 چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امسال نیز مانند سال‌های گذشته، طرح‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری متفاوتی در سراسر کشور در این ایام در حال اجراست. اجرای 1400 برنامه فرهنگی و 40 طرح شاخص عمرانی در 40 سالگی انقلاب از مهم‌ترین اتفاقات این ایام در اصفهان است که قطعا می‌تواند نشان دهنده عملکرد قوی دولت باشد. 

«عباس میرزایی‌نیا» سرپرست روابط عمومی استانداری اصفهان، از رونمایی 1452 طرح عمرانی در ایام دهه فجر در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: 256 طرح ملی و ملی- استانی، 559 طرح استانی، 118 طرح شهرداری‌ها، 519 طرح در بخش خصوصی، صنایع، تعاونی‌ها، دهیاری‌ها و منابع داخلی دستگاه‌ها است. در مجموع، 23602070 میلیون ریال اعتبارات تخصیص داده شده که در ایام مبارک دهه فجر توسط مقامات عالی‌رتبه به بهره‌برداری می‌رسد. 

«احمد امانی» مسئول کارگروه طرح‌های عمرانی استانداری اصفهان، هم می‌گوید: با توجه به اوضاع اقتصادی، اندکی با افت طرح‌های عمرانی مواجه شدیم، ولی با این حال اعداد و ارقام قابل توجهی عاید مردم اصفهان شد.  از بین 1452 طرح قابل افتتاح با مبلغ 2360 میلیارد تومان در حوزه‌های طرح‌های ملی، دولتی، خصوصی و استانی، 40 طرح شاخص شناسایی شده که تا آخر هفته با دعوت از مقام‌های عالی‌رتبه در استان افتتاح می‌شود.


  اجرای 280 برنامه فرهنگی در 12 روز

«امیرحسین ستوده‌فر» دبیر اجرایی ویژه‌برنامه‌های دهه فجر، با اعلام بیش از 280 برنامه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی می‌گوید: برنامه‌هایی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با شعار«افتخار به گذشته و امید به آینده» از دهم بهمن ماه بین ایام دو دهه فاطمیه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری برگزار می‌شود. 

این برنامه‌ها با مشارکت سمن‌ها با عنوان «چهل بهار» در باغ غدیر برگزار خواهد شد.  برنامه‌هایی که در فرهنگسراها با نام «چهل ستون امید» اجرا می‌شود نیز شامل برنامه‌هایی جذاب برای شهروندان است.  همایش مادران آسمانی هم با همکاری بنیاد شهید 19 بهمن در گلستان شهدا برگزار خواهد شد. 

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر طرح های احیای میدان امام علی(ع)، مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، میدان شهدای هسته ای پینارت و خیابان سازی مشتاق سوم، احداث پارکینگ و خیابان اردیبهشت، پیاده راه سازی خیابان چهارباغ عباسی، آغاز حلقه حفاظتی شهر اصفهان، ساخت ادامه بلوار فرزانگان و طرح تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی که در حال اجراست می گوید: با توجه به توسعه شهر اصفهان ایجاد حلقه حفاظتی ترافیکی، یکی از مهم ترین نیازهای شهر است. طول این حلقه 2/78 کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده اصفهان قرار دارد. از این میزان ۳۹کیلومتر توسط شهرداری و شش کیلومتر توسط فرمانداری باید آزاد سازی و ایجاد شود. می توان ادعا کرد که حلقه حفاظتی شهر بعد از ابرطرح مترو یکی از بزرگترین طرح های شهر تاریخی اصفهان است.


80 طرح عمرانی در شهرضا

«محمد اخوان» کارشناس دفتر فنی فرمانداری و بخشداری شهرستان شهرضا، تصریح می‌کند: در ایام دهه فجر 80 طرح عمرانی که 76 طرح آن قابل بهره‌برداری است، با اعتباری بالغ بر3 میلیارد ریال در روز شنبه 13 بهمن با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار اصفهان و فرماندار در شهرستان شهرضا و شهر منظریه و روستاهای تابعه افتتاح شد. طرح‌های دهه فجر امسال در این شهرستان زمینه اشتغال 250 نفر را به شکل مستقیم فراهم می‌کند.


100 میلیارد تومان اعتبار برای نایین

«محمود جمالی» فرماندار نایین، از اجرای 49 طرح عمرانی با اعتباری در حدود 100 میلیارد تومان خبر می‌دهد و می‌گوید: ایجاد مخزن روستایی 500 متر مکعبی و خط انتقال 9 کیلومتری آب در روستای مهرادران، ساخت مخزن هزار متر مکعبی روستای جوی‌آباد، ایجاد 8 کیلومتر خط انتقال آب تا کجان، بازسازی قنوات و ساخت کانال آبیاری در روستاها، بهره‌برداری از 3 اقامتگاه بوم‌گردی در بخش انارک، بهره‌برداری از شرکت تولید آهن اسفنجی، طرح‌های مخابراتی و برق‌رسانی روستایی، خط تولید جدید در شرکت آرادفن هیدرولیک نایین، آب‌شیرین‌کن روستای چوپانان، جایگاه سی.ان.جی انارک و طرح راه‌سازی در 40 کیلومتر از باند دوم جاده نایین به انارک از مهم‌ترین طرح‌های ایام دهه فجر این شهرستان است.


طرح‌های آبیاری در فریدن

«عباسعلی مرشدی‌پور» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن و ستاد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهرستان فریدن، نیز می‌گوید: 168 برنامه رسمی و فرعی در قالب 25 برنامه کلی در شهرستان اجرا می‌شود. طرح‌های عمرانی شهرستان فریدن در 14 بخش آبیاری و کلنگ‌زنی 2 سالن ورزشی در روستاهای چهل‌خانه و اسکندریه و آسفالت و زیرسازی 11 روستا صورت می‌گیرد که به صورت نمادین در روستای بادیجان برگزار می‌شود.


18 کارگروه تخصصی در شاهین‌شهر

«مسیب نجیمی» مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه، با تاکید بر 3 رکن راهبردی، سیاست‌گذاری، هماهنگی و اجرا، 18 کارگروه تخصصی را پیگیر برنامه‌‌ریزی و اجرای مراسم‌ دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران معرفی می‌کند و می‌گوید: 135 عنوان برنامه در طول این دهه در نظر گرفته شده که افتتاحیه طرح‌های عمرانی و منازل مسکونی و مسابقات ورزشی جوانان و برنامه‌های قرانی را شامل می‌شود.


تدارک ویژه در آران و بیدگل

«عمران دلاوریان» رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی دهه فجر در آران و بیدگل، افتتاح نمایشگاه‌های کارآفرینی و فرهنگی، دیدار با خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، همایش بانوان فاطمی و گفتمان چهل‌سالگی انقلاب را از برنامه‌های در دست اجرا در دهه فجر اعلام و تصریح می‌کند: در ایام‌الله دهه فجر، طرح‌های عمرانی- خدماتی و بهداشتی -درمانی متعددی با حضور مقامات کشوری و استانی در شهرها و روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید