• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46835
+
-

رونمایی از موشک هویزه

دفاعی
رونمایی از موشک هویزه


همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در نخستین روز از دهه فجر، موشک کروز برد بلند زمینی «هویزه» ساخته متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با آزمایش پروازی موفق، رونمایی و آماده تحویل به هوافضای سپاه شد.

در این مراسم وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور داشتند.

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع، آماده‌سازی‌ و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف و قدرت تخریب زیاد را از ویژگی‌های برجسته موشک کروز «هویزه» برشمرد و گفت: آزمایش پروازی موشک کروز زمینی هویزه در برد پروازی 1200کیلومتر انجام و موفق شد اهداف از پیش تعیین شده را با دقت، مورد اصابت قرار دهد. موشک هویزه دارای برد پروازی بیش از 1350کیلومتر است که علیه اهداف زمینی ثابت استفاده می‌شود. وزیردفاع افزود: موشک کروز زمینی برد بلند «هویزه» دستان بلند نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاع موشکی کروز بوده و موفقیت در دستیابی به این فناوری پس از موشک کروز زمینی سومار با برد 700کیلومترگامی مؤثر در افزایش توانمندی نیروهای مسلح و قدرت بازدارندگی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، موشک کروز زمینی سومار هم که در سال 93 رونمایی شده بود از فناوری‌های نوین در حوزه‌های ناوبری، پیش‌رانش و سازه برخوردار است و دقت بالایی در اصابت به اهداف دارد.

کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر نسبت به فعالیت‌های موشکی ایران هشدار داده‌اند که با واکنش مقامات کشورمان مواجه شده است، هفته قبل وزیر خارجه فرانسه ایران را تهدید کرد که درصورت تداوم فعالیت‌های موشکی، تحت تحریم قرار خواهد گرفت، اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران به او پاسخ داد: هرگونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ایران در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید